Saturday, April 27, 2024
9.3 C
Calgary

استفاده از سرویس رایگان دولت کانادا برای موقعیت‌های اضطراری در سفر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از بیمه مسافرتی تا پوشش خدمات اضطراری درمانی در طول سفر، موارد فراوانی وجود دارد که شما می‌توانید در صورت اتفاقات غیرمنتظره از آنها استفاده کنید. اما دولت کانادا خدماتی را برای مسافران کانادایی در خارج از کشور ارائه می‌دهد.

سرویس ثبت نام کانادایی‌های خارج از کشور (ROCA) یک سرویس رایگان و محرمانه است که وضعیت اضطراری مسافران کانادایی خارج از کشور را به یک اورژانس شخصی اطلاع می‌دهد. از این سرویس می‌توانید برای اطلاع‌رسانی در مورد آخرین وضعیت خود در سفرهای داخلی و خارجی استفاده کنید.

به گفته مسئولان، شهروندان کانادایی که به خارج از کشور سفر می‌کنند یا در کشورهای دیگری زندگی می‌کنند، می‌توانند برای افزایش امنیت خود از این سرویس استفاده کنند. تاکنون حدود ۴۲۰٬۰۰۰ کانادایی در این سرویس ثبت نام کرده‌اند.

سرویس ROCA از گذشته تا به امروز در موقعیت‌های اضطراری فراوانی مورد استفاده قرار گرفته است.

این سرویس در سال ۲۰۲۰ و در طی شیوع همه‌گیری کووید-۱۹ به ۶۲٬۵۸۰ شهروند کانادایی و مقیم دائم کمک کرده است که به خانه‌های خود برگردند و اطلاعات مکانی کانادایی‌هایی که در وضعیت اضطراری قرار داشته‌اند را دریافت کرده‌ است.

شما می‌توانید در صورت عدم دسترسی به اینترنت اطلاعات اضطراری را از طریق پیامک دریافت کنید. این ویژگی در سال ۲۰۱۷، زمانی که کانادایی‌ها درگیر طوفان‌های ایرما و ماریا بودند، برای اطلاع‌رسانی در خصوص زمان و مکان مورد استفاده قرار گرفت.

برای ثبت نام در این سرویس کاربردی تنها کافی است وارد وب‌سایت رسمی شوید، اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس خود را وارد کرده و ثبت نام کنید.

شما همچنین می‌توانید برای خودتان و یا گروهی از مسافران در این سرویس ثبت نام کنید. این سرویس برای سفرهای دریایی و سفرهای خارج از کشور بسیار کاربردی است.

همچنین از کانادایی‌ها خواسته می‌شود علاوه بر ثبت نام مواردی که در ادامه مشاهده می‌کنید را انجام دهند:

  • اطمینان پیدا کنید که خانواده و دوستان شما در کانادا برنامه سفر و اطلاعات تماستان را در اختیار دارند
  • اطمینان پیدا کنید که خانواده و دوستان شما به اطلاعات تماس Emergency Watch and Response Centre دسترسی دارند
  • اطلاعات تماس دفاتر دولتی کانادا در کشورهای مقصد را همراه داشته باشید

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به این لینک مراجعه کنید.

 

 

منبع: Dailyhive