Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

بررسی آخرین تغییرات در فصل مالیاتی جدید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از دوشنبه این هفته شهروندان کانادا امکان تکمیل آنلاین اظهارنامه مالیات بر درآمد را پیدا کرده‌اند. در این بین برخی تغییرات برای سال مالیاتی 2024 اعمال شده است که در این نوشتار به آن‌ها می‌پردازیم.

بنابر اعلام آژانس درآمد کانادا (CRA)، کسانی که اظهارنامه خود را به صورت کاغذی تکمیل می‌کنند نیز باید بسته پستی را تاکنون دریافت کرده باشند.

بیشتر کانادایی‌ها باید تا تاریخ 30 اپریل اظهارنامه خود را تکمیل کنند؛ همچنین این آخرین مهلت برای پرداخت بدهی شهروندان بدهکار به دولت است.

کانادایی‌هایی که خوداشتغال هستند، همراه با همسر یا شرکای زندگی خود، تا تاریخ 15 جون برای ارسال اظهارنامه فرصت دارند. از آنجا که این تاریخ مصادف با آخرهفته است، احتمالا CRA مدارکی را که تا تاریخ 17 جون مهر پستی دریافت کنند می‌پذیرد.

شهروندان خوداشتغال باید بدهی خود به CRA را تا تاریخ 30 اپریل بپردازند تا مشمول جریمه نشوند.

تغییرات جدید در فصل مالیاتی 2024

امسال برای اولین بار مالیات‌دهندگان می‌توانند کسورات خود را در حساب پس‌انداز First Home Saving Account (FHSA) وارد کنند؛ دولت فدرال سال گذشته این حساب معاف از مالیات را برای کمک به کانادایی‌ها، با هدف پس‌انداز برای خرید اولین خانه، معرفی کرد.

گری ویتوراتوس، متخصص مالیات ملی و شاغل در UFile.ca، در اینباره گفت: “مبالغ مشارکت در FHSA قابل کسر از مالیات هستند و برداشت‌های شما از حساب، در صورتی که از آن‌ها برای تامین پیش‌پرداخت خرید اولین خانه خود استفاده کنید، معاف از مالیات خواهند بود.”

این برنامه به خریداران احتمالی خانه امکان می‌دهد تا برای مدت 15 سال پس از بازگشایی حساب در آن پس‌انداز معاف از مالیات داشته باشند. سقف سالانه این پس‌انداز 8,000 دلار است و در مجموع می‌توان تا 40,000 دلار در آن پس‌انداز کرد.

آن دسته از شهروندان که این نوع حساب را بازگشایی کرده‌اند یک برگه جدید تحت نام T4FHSA دریافت خواهند کرد. در این برگه اطلاعات موردنیاز برای تکمیل بازپرداخت مالیاتی وجود دارد.

موسسه‌های مالی و کارفرمایان نیز تا پایان ماه فوریه فرصت دارند تا فیش‌های مالیاتی خود را به CRA ارسال کنند. بنابراین این احتمال وجود دارد که مالیات‌دهندگان تا اوایل ماه مارچ فیش‌های خود را دریافت نکنند.

علاوه بر این شهروندان کانادا باید توجه داشته باشند که روش موقت flat-rate برای مطالبه هزینه‌های دورکاری از خانه‌ کارمندان، که مخارجی چون اجاره‌بها، برق، اینترنت و لوازم اداری را پوشش می‌داد، دیگر در دسترس نیست.

از سال 2020 تا 2022 کارمندان واجد شرایط می‌توانستند به ازای هر روز دورکاری، به دلیل پاندمی COVID-19، 2 دلار مطالبه کنند. این برنامه امکان مطالبه تا سقف 400 دلار در سال 2020 و 500 دلار در سال‌های 2021 و 2022 را به کارمندان می‌داد. دریافت این مبلغ نیازی به امضا و تایید فرم T2200 توسط کارفرما نداشت؛ همچنین کارمندان نیازی به نگهداری مدارک برای اثبات ادعاهای خود نداشتند.

از سال 2023 به بعد کارمندان باید شیوه دقیق CRA را برای طرح و اثبات این ادعاها به کار ببرند.

همچنین مالیات‌دهندگان دیگر مجبور نیستند در هنگام ارائه اظهارنامه خود، برای پیش‌پرداخت Canada Workers Benefit درخواست دهند. از این پس این پرداخت‌ها به صورت خودکار برای کسانی که طی سال مالیاتی پیشین مشمول دریافت آن شدند، لحاظ می‌شوند.

علاوه بر این مالیات‌دهندگان هم‌اکنون می‌توانند مدعی دریافت Multigenerational Home Renovation Tax Credit شوند. این اعتبار قابل استرداد برای کمک به تامین هزینه بازسازی واحدهای ثانویه، برای استفاده یک سالمند یا فرد ناتوان یا معلول، پرداخت خواهد شد.

این اعتبار تا سقف 7,500 دلار یا 15 درصد هزینه‌های بازسازی واجد شرایط، که پس از تاریخ 31 دسامبر 2022 اجرا شده‌اند، پرداخت می‌شود.

به گفته CRA در سال مالیاتی 2022 بیش از 18 میلیون درخواست برای این اعتبار ثبت شد؛ مبلغ این درخواست‌ها به طور میانگین 2,262 دلار بوده است.

حدود 78 درصد این بازپرداخت‌ها با سپرده مستقیم صادر و باقی آن‌ها با چک ارسال شده‌اند.

بنابر اعلام این آژانس کسانی که درآمد متوسط و وضعیت مالیاتی روشن و ساده‌ای دارند می‌توانند برای دریافت مشاوره به کلینیک مالیاتی رایگان منطقه خود مراجعه کنند یا با کارشناسان جلسه آنلاین داشته باشند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جلسات آنلاین قابل رزرو به اینجا مراجعه کنید.

منبع: CBC