Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

جزئیات حمله مرگبار شهر کبک

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

صبح روز شنبه مردی با لباس قرون وسطا در محله تاریخی شهر کبک با شمشیر به عابران حمله کرد که در جریان آن دو نفر کشته شده و پنج نفر زخمی شدند. مظنون این حادثه دستگیر شده است.

بنا به اظهارات رادیو کانادا نیروهای پلیس پیش از ساعت 10:30 دقیقه شب هالووین در محل حادثه حاضر شده و قربانیان را در نقاط گوناگون ازجمله نزدیکی هتل Chateau Frontenac، خیابان du Tresor و خیابان des Remparts یافته‌اند.

پلیس پس از حدود دو ساعت و نیم جست‌وجو حدود ساعت 1 صبح یکشنبه مظنون را در یک کیلومتری شمال Old Port دستگیر می‌کند. او اهل مونتریال بوده، 24 سال دارد و با هدف وارد آوردن بیشترین آسیب به شهر کبک آمده بوده است.

فرانسوا لگولت نخست‌وزیر کبک صبح روز یکشنبه در پیامی توییتری به این رخداد واکنش نشان داد: کبک پس از یک شب وحشتناک از خواب بیدار شده است. نمی‌توانم تراژدی رخ داده را در قالب کلمات توصیف نمایم. با بازماندگان صمیمانه ابراز همدردی می‌کنم.

در جریان این حمله دو نفر کشته و پنج نفر مجروح شدند. به گفته اتین دویان سخنگوی پلیس شهر کبک شدت جراحات این پنج شهروند متفاوت بوده است.

پلیس شهر کبک حدود ساعت 4 صبح با انتشار توییتی وضعیت را تحت کنترل توصیف کرد: طبق اطلاعات اولیه هیچ نشانی یافت نشده که ثابت کند مظنون انگیزه‌ای شخصی نداشته است.

با اینحال واحد مبارزه با تروریسم اداره پلیس شهر کبک نیز در تحقیقات حضور دارد.

نخست‌وزیر جاستین ترودو نیز در یک پیام توییتری ضمن ابراز همدردی با قربانیان حادثه از نیروهای پلیس و امداد تشکر کرد.

بگفته شاهدان عینی حضور نیروهای پلیس پس از حادثه بسیار گسترده بوده است.

مارتین ریوکس که شب حادثه با پای پیاده به سمت Dufferin Terrace در حرکت بوده ناگهان با دو اتومبیل پلیس و یک پیکر بی‌جان در کنار پیاده‌رو مواجه می‌شود. بنا بر اظهارات وی تماشای نیروهای مسلح پلیس که در جست‌وجوی مظنون به اطراف می‌دویدند بسیار دلهره‌آور بوده است.

از تمام شهروندان خواسته شده تا در صورت داشتن هرگونه اطلاعات با شماره تماس 2447-641-418 تماس بگیرند.

منبع: Global NEWS