Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

اولین کیت تست ۱-دقیقه‌ای HIV در کانادا به تایید رسمی رسید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک کمپانی خصوصی در کانادا تاییدیهٔ رسمی اداره بهداشت برای تولید انبوه و فروش تست سریع HIV خود را دریافت کرد.

bioLytical Laboratories در بیانیه‌ای نوشته که با دریافت تاییدیه دولت فدرال، حالا می‌تواند عرضه این تست یک-دقیقه‌ای بسیار دقیق را برای استفاده در سرتاسر کانادا شروع کند.

به این شکل هر کسی می‌تواند به آسانی و در خانه وضعیت خود را چک کند. کافی است یک قطره خون را بر روی کیت قرار دهید تا در ۶۰ ثانیه نتیجه‌ای با ۹۹٪ دقت بگیرید.

این کیت با نام INSTI® HIV Self Test فروخته خواهد شد و بخشی از برنامه این کمپانی برای معرفی تست‌های یک دقیقه‌ای (خانگی) برای بیماری‌های مُسری مثل HIV، هپاتیت C، سیفیلیس، و حالا کووید-۱۹ است.

در بیانیهٔ این کمپانی می‌خوانیم: «برخلاف تصور عمومی، شیوع HIV در کانادا همچنان در حال افزایش است. تخمین زده می‌شود که ۱۴٪ از افراد مبتلا به HIV در کانادا از بیماری خود اطلاعی ندارند.»

«از این رو معرفی تست خانگی HIV این فرصت را می‌دهد که بیماران ناآگاه، از وضعیت خود مطلع شوند و در نتیجه شیوع HIV کُندتر گردد.»

رابرت مَکی، مدیرعامل bioLytical می‌گوید: «راه پایان دادن به اپیدمی HIV یک چیز است و بس: تست کردن. با معرفی این تست ۱-دقیقه‌ای افراد از وضعیت خود مطلع خواهند شد، و مبتلایان به دنبال کسب اطلاع درباره بیماری و تصمیم‌های بهتر خواهند رفت.»

«تایید این تست توسط اداره بهداشت، حدودا یک سال پس از شروع استفاده آزمایشی در سه ناحیه از کانادا انجام شده است.»

این دوره آزمایشی با کمک بنیاد کاناداییِ تحقیق درباره ایدز (CANFAR)، و CIHR Centre for REACH 3.0 انجام شد و مدیر آن دکتر شان بی. رورک در مرکز راهکارهای شهری در بیمارستان سنت مایکل بود.

دکتر رورک می‌گوید: «ما از عرضهٔ این تست سریع بسیار خوشحالیم. مدت‌ها به دنبالش بودیم و بدون آن، قادر به پایان دادن به اپیدمی HIV در کانادا نیستیم.»

برای خرید آنلاین این کیت می‌توانید از ابتدای همین هفته اقدام کنید.

منبع: Daily Hive