Tuesday, April 23, 2024
16.6 C
Calgary

جزئیات گروگان‌گیری دروغین در ساختمان یوبیسافت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز جمعه گزارشی مبنی بر وقوع گروگان‌گیری در ساختمان یوبیسافت واقع در بلوار  St-Laurent به اداره پلیس مونترال داده شد. پس از آن نیروهای پلیس با تجهیزات سنگین به محل اعزام شده و اقدام به تخلیه آن کردند. تمام تحولات در حالی روی داد که گزارش از اساس دروغ بود!

نیروهای پلیس راس ساعت 7 عصر از تامین کامل امنیت منطقه خبر دادند. بنابر اعلام این اداره کسی در جریان عملیات آسیب ندیده و هیچ گروگان‌گیری نیز یافت نشده است.

هنگام رسیدن نیروهای پلیس حدود 200 نفر در ساختمان حضور داشتند که برخی به دفاتر و برخی نیز به پشت‌بام ساختمان پناه برده و با مسدود کردن درب از خود محافظت کرده بودند.

پلیس پس از تامین امنیت ساختمان اقدام به خارج کردن افراد و انتقال آن‌ها به اتوبوس‌های امدادرسان کرد.

طی عملیات چندین بلوک در محاصره کامل نیروهای پلیس در آمد و تردد در خیابان‌های St-Viateur ، St-Laurent، Clark و St-Dominique نیز ممنوع اعلام شد.

به گزارش پلیس تماس‌های گرفته شده با 911 حدود ساعت 2 عصر انجام شده و از حضور چندین گروگان‌گیر در ساختمان خبر داده بودند. حتی یکی از تماس‌گیرنده‌ها گفته در داخل ساختمان است.

روز جمعه مسئولان شرکت یوبیسافت مونتریال در اطلاعیه‌ای از پایان حادثه، بدون آسیب و جراحات، ابراز خرسندی کرده و از نیروهای پلیس بخاطر واکنش مسئولانه و سریع تشکر کردند.

از زمان شیوع پاندمی و وضع سیاست‌های دورکاری تعداد کارمندان این اداره از حدود 4،000 به حدود 200 کارمند کاهش یافته است.

یوبیسافت سازنده بازی پرطرفدار Rainbow Six Siege می‌باشد و هجوم نیروهای پلیس به سمت ساختمان برای بسیاری یادآورد صحنه‌هایی از بازی بود.

طبق قوانین کانادا فریب افکار عمومی می‌تواند تا پنج سال زندان به همراه داشته باشد.

منبع: National Post