Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

نکات مهم برای خرید مطمئن در Black Friday

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

امسال خرید آنلاین با سال‌های گذشته متفاوت است. حراج‌های Black Friday از ماه اکتبر آغاز شده و حراج‌های مقطعی نیز به دلیل رشد تقاضا در حال انجام هستند. در این نوشتار با پنج نکته اساسی آشنا خواهید شد که برای داشتن خرید مطمئن باید آن‌ها را بدانید.

هرچه سریع‌تر خرید کنید

خرید را به تعویق نیندازید تا گرفتار پنجره‌های زمانی طولانی برای تحویل محصول نشوید؛ بخاطر شرایط خاص امسال شرکت‌های ارسال کننده شدیدا تحت فشار هستند.

بررسی‌های Adobe Analytics نشان داده که بهتر است از تاریخ 11 دسامبر، یعنی دو هفته پیش از کریسمس، خریدهای خود را نهایی کنید. به این ترتیب کالا به موقع به دست شما خواهد رسید. در غیر اینصورت باید کارت تبریک را در آخرین دقایق همراه با تصویر هدیه خریداری شده برای عزیزانتان ارسال کنید!

خرید را آنلاین انجام داده و حضوری تحویل بگیرید

بسیاری از فروشگاه‌ها محصولات خود را هم آنلاین و هم در قفسه فروشگاه عرضه می‌کنند؛ شما می‌توانید با پوشیدن ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجناس را حضوری خریداری کنید.

راه‌حل منطقی‌تر خرید آنلاین و تحویل حضوری اجناس از فروشگاه است. این روش برای محصولات بزرگ مانند تلویزیون یا مبلمان، که ارسال آن‌ها زمان‌بر می‌باشد، بهتر است. بعلاوه برخی فروشندگان برای این نوع خرید تخفیف‌های اضافی در نظر می‌گیرند.

براساس آنالیزهای Adobe Analytics امسال خرید آنلاین و تحویل حضوری اجناس به نسبت سال گذشته 40 درصد افزایش خواهد یافت و هرچه به کریسمس نزدیک شویم این مقدار بیشتر هم می‌شود. پس خود را برای صف‌های طولانی تحویل محصول آماده کنید.

خریدها را در چند نوبت انجام دهید

از چندین هفته قبل خرید از فروشگاه‌های بزرگ شدیدا افزایش یافته، بنابراین شاید مجبور شوید اقلام موجود در لیست را بصورت جداگانه خریداری کنید تا ارزان‌تر تمام شوند.

از طرف دیگر فروشندگان تخفیف‌ها را برای کالاهای گوناگون بصورت نوبتی لحاظ می‌کنند تا از ورود ناگهانی مشتریان به فروشگاه‌ جلوگیری شود. مثلا والمارت از تاریخ 4 نوامبر سه مرحله Black Friday خواهد شد. تارگت نیز حراج‌های خود در این ماه را هر هفته برگزار می‌کند که با گروه محصولات هدفون و جارو برقی شروع و به لوازم آشپزخانه، پوشاک و اسباب‌بازی ختم می‌شود.

لیستی دقیق از خرید‌ها و تاریخ مدنظر برای تحویل آن‌ها را تهیه کنید

فروشندگان الگوی مشخصی برای حراج محصولات تدوین کرده‌اند تا پروتکل‌های کرونا بهتر و دقیق‌تر رعایت شوند. در زیر راهنمای کلی خرید را مشاهده می‌کنید:

  • روز شکرگزاری: با وجود بسته بودن اکثر فروشگاه‌های بزرگ به جست‌وجوی محصولات، خصوصا در دسته هدفون‌، موبایل، تبلت یا بازی‌های ویدئویی، بپردازید. اگر یک جفت پوتین به قیمت 15 دلار می‌خواهید احتمالا در این روز آن را پیدا می‌کنید.
  • Black Friday، 27 نوامبر: بهترین گزینه‌های این روز به گروه لوازم خانگی و تلویزیون‌ اخصاص دارد که به طور میانگین مشمول 11 و 19 درصد تخفیف می‌شوند.
  • شنبه، 28 نوامبر: Small Business Saturday زمان مناسبی برای خرید کامپیوتر و تجهیزات مربوطه است. میانگین تخفیف این گروه 18 درصد برآورد می‌شود.
  • یکشنبه، 29 نوامبر: در این روز نوبت به خرید اسباب‌بازی‌ها می‌رسد که بطور میانگین 20 درصد تخفیف دارند. بعلاوه شرایط برای خرید مبلمان با تخفیف‌های 10 درصدی نیز مهیا است.
  • Cyber Monday، 30 نوامبر: تخفیف‌ها برای گروه پوشاک به حداکثر خواهد رسید. همچنین زمان بسیار خوبی برای خرید دیگر اجناس باقی مانده در لیست است. معمولا فروشندگان در روز آخر تخفیف کلیه محصولات فروش نرفته‌ را افزایش می‌دهند. میانگین تخفیف محصولات در این روز حدودا 15 درصد است.

مراقب خریدهای doorbuster باشید

امسال خرید doorbuster سخت‌تر از هر زمان دیگریست. فروشندگان اکثرا بجای فروش تعداد کمی اجناس با کیفیت اقدام به فروش عمده اجناس بی‌کیفیت می‌کنند که در وبسایت خریداری ندارند.

این محصولات بخاطر قیمت پایینشان بسیار وسوسه‌کننده هستند اما باید مراقب بود و با آگاهی کامل تصمیم نهایی را گرفت.

منبع: Washington Post