Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

دولت کانادا مالیات فروش ماسک و محافظ صورت را لغو می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که کانادا با افزایش COVID-19 روبه‌رو است؛ دولت کانادا تصمیم دارد مالیات فروش ماسک و محافظ صورت را دریافت نکند.

دولت در بیانیۀ اقتصادی پاییز 2020 این اقدام جدید را اصلاح کرد.

مالیات کالا و خدمات (GST) و مالیات فروش هماهنگ (HST) پس از 6 دسامبر شامل ماسک و محافظ صورت نمی‌شود، زیرا این کالاها از الزامات شرایط فعلی هستند.

دولت می‌گوید این نوآوری «به منظور حمایت از بهداشت عمومی طی بیماری همه گیری COVID-19» صورت گرفته است.

رتبه‌بندی مالیت صفر GST و HST برای ماسک و یا محافظ صورت که برای استفاده انسان طراحی شده‌اند و مجموعه خاصی از مشخصات را دارند، اعمال می‌شود.

انواع پوشش صورت که واجد شرایط فروش بدون مالیات هستند باید:

  • ماسک صورت یا ماسک تنفسی که مجاز به استفاده پزشکی در کانادا است، یا مطابق با N95 ، KN95 یا شرایط صدور گواهینامۀ معادل آن باشد و فاقد دریچۀ بازدم یا هوا است.
  • ماسک صورت یا ماسک تنفسی برای استفاده در جلوگیری از انتقال عوامل عفونی، مانند ویروس‌های تنفسی. همچنین با الزامات ساختاری مشخص شدۀ زیر مطابقت دارد:

از چند لایه پارچۀ متراکم ساخته شده است اما ممکن است بخشی از آن که در جلوی لب قرار بگیرد که از پارچه‌ای شفاف و نفوذناپذیر ساخته شده است و اجازه خواندن لب را بدهد، بین پارچۀ شفاف و بقیۀ قسمت‌های ماسک صورت یا ماسک تنفسی یک چسب محکم وجود دارد.

به اندازۀ کافی بزرگ است تا بینی، دهان و چانه را بدون ایجاد فاصله به صورت کامل بپوشاند.

سوپاپ یا دریچۀ بازدم ندارد.

یک محافظ صورت که دارای دریچه یا روکش شفاف و غیر قابل نفوذ است که تمام صورت را می‌پوشاند و دارای یک بند سر یا لبۀ پیش آمدۀ کلاه برای نگه داشتن آن در محل خود است، اما غیر از جلوگیری از انتقال عوامل عفونی، مانند ویروس‌های تنفسی، به طور خاص برای استفاده‌های دیگری طراحی یا به بازار عرضه نشده است.

بخش اسنادِ «اندازه‌گیری مالیات فروش» نتیجه‌گیری کرده است که: «رتبه‌بندی مالیات صفر تا زمانی که استفاده از آنها دیگر به طور گسترده توسط مقامات بهداشت عمومی برای همه‌گیری COVID-19 توصیه نشود ادامه پیدا می‌کند.»

 

منبع: dailyhive