Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

ابراز «ناامیدی» ترودو از سفر خارجی سیاستمداران کانادا در پَندمی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، از سفرهای خارجی برخی سیاستمداران —از جمله دو عضو حزب لیبرال کانادا— در بحبوحه پَندمیِ کووید-۱۹ شوکه شده و آن را مایه ناامیدی می‌داند.

در کنفرانس خبری دیروز، ترودو واضح گفت: «هیچ‌کس نباید برای تعطیلات به سفرِ خارجیِ تفریحی برود.»

«بسیاری از مردم فداکاری‌هایی بزرگتر از لغو سفر و تعطیلات انجام داده‌اند. گرفتن این تصمیم‌های مسئولانه از سوی مردم، بی‌دلیل نبوده است. آنها سهم خود را برای بهبود اوضاع ایفا کردند.»

وقتی از ترودو درباره سیاستمدارانی پرسیده شد که برخلاف توصیه دولت فدرال به خارج از کشور سفر کرده‌اند، او گفت:

«از کارشان ناامید شده‌ام و درک می‌کنم چرا مردم کانادا از این خبر ناراحتند، افرادی که باید الگوی مردم می‌بودند کارهایی کرده‌اند که همه ما را در معرض خطر بیشتر گذاشته است.»

فهرست سیاستمدارهایی که در هفته‌های اخیر سفر خارجی داشته‌اند بزرگتر شده و حالا دو عضو حزب لیبرال را هم در بر گرفته—البته آنها می‌گویند به خاطر مسائل خانوادگی از کشور خارج شده‌اند.

خانمِ کمال خیرا (Kamal Khera) عضو پارلمان از ناحیه Brampton West که دستیار پارلمانی وزیر توسعه بین‌الملل نیز هست، ۲۳ دسامبر به سیاتل در واشینگتن سفر کرده بود.

او دلیل این سفر را شرکت در مراسم خصوصیِ بزرگداشت عموی مرحومش اعلام کرده. اما خانم خیرا پس از بازخوردهای منفیِ این سفر، در ۳ ژانویه گفت که به خاطر این سهل‌انگاری از مقام پارلمانی‌اش کناره می‌گیرد.

آقای سمیر زوبری (Sameer Zuberi)، عضو پارلمان از کبِک نیز ۳ ژانویه در توییتی خبر از سفر خود به دِلاوِر برای بازدید از مادربزرگِ همسرش داد که در شرایط بغرنجی به سر می‌برده است.

زوبری که نمایندهٔ Pierrefonds—Dollard است هم این سفر را یک اشتباه خوانده و اعلام کرده که از تمام مقام‌های خود در کمیته‌های پارلمانی کناره‌گیری خواهد کرد.

آقای ترودو در کنفرانس خبری دیروزش تاکید کرد افرادی که در قرنطینه خانگی پس از بازگشت از سفرهای تفریحی به خارج هستند، مشمول دریافت مزایای بهبود پس از بیماری یا همان برنامهٔ CRSB نخواهند بود.

او گفت: «بگذارید روشن بگویم که CRSB چیست. قرار نیست مسافرانی که از خارج برگشته‌اند را پوشش بدهد. این برنامه برای حمایت از افرادی ست که بیماری باعث ترک شغلشان شده و کارفرما نیز آنها را پوشش نداده است.»

«هرگز قرار نبوده CRSB برای حمایت از قرنطینه‌شدگانی استفاده شود که از سفرهای تفریحیِ خارجی برگشته‌اند.»

منبع: Daily Hive