Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

362‌ مورد جدید COVID-19‌ در آلبرتا و کاهش تعداد بستری‌شدگان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در 24 ساعت گذشته، آلبرتا 362 مورد جدید COVID-19 را شناسایی کرده است که این امر بیانگر دلیل کاهش تست‌های انجام شدهٔ اخیر این بیماری است.

از 7،200 تستی که در این استان انجام شده است تنها 5٪ نتیجه مثبت ثبت شده است.

روز دوشنبه 409 مورد دیگر نیز به کل موارد ابتلا در آلبرتا اضافه شد. این موارد از طریق آزمایش‌هایی از 7 دسامبر تا 13 ژانویه به دست آمده است، اما به دلیل خطای فنی که وجود داشته است به تعداد کل استان اضافه نشده بود.

دکتر داینا هینشاو، رئیس سازمان بهداشت استان آلبرتا، در جلسات خبری گفت که بیماران نتایج آزمایش خود را به خوبی پذیرفتند و خودشان را قرنطینه کرده‌اند.

در چند روز گذشته 25 نفر دیگر بر اثر COVID-19 جان خود را از دست دادند و تعداد کشته‌شدگان ناشی از این بیماری در آلبرتا به 7574 نفر رسید.

هینشاو گفت: «آنها دوست داشتند و دوست داشته شدند و دلمان برایشان تنگ خواهد شد.»

این درگذشتگان از 41 تا 100 سال سن داشتند. در حال حاضر 637 نفر به دلیل COVID-19 در بیمارستا‌ن‌های آلبرتا بستری هستند که این تعداد شامل 113 بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه می‌شود.

اگر چه تعداد بستری‌شدگان به آرامی در حال کاهش است اما هنوز این تعداد به اندازه‌ای نیست که دکتر هینشاو بتواند محدودیت‌های موجود را کم کند. وی به آلبرتایی‌ها اطمینان خاطر داد به محض کاهش موارد و امن شدن وضعیت موجود، محدودیت‌های استان را کاهش دهد.

دکتر هینشاو گفت: «تا زمانی که بیماران در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند باید اقدامات فعلی را حفظ کنیم.»

این استان همچنین اولین مورد از نوع COVID-19 انگلیسی را در شخصی بدون سابقه سفر تشخیص داده است که این امر نشان می‌دهد این ویروسِ جدید از قبل در جامعه وجود داشته و در حال انتقال بوده است.

 

منبع: dailyhive