Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

خبر بسیار خوشحال‌کننده درباره درمان کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تیمی تحقیقاتی در موسسه قلب مونتریال از یافتن دارویی موثر برای مبارزه با COVID-19 خبر داده است. این دارو که Colchicine نام دارد قرصی خوراکی بوده که هم‌اکنون برای درمان دیگر بیماری‌ها مصرف می‌شود.

دکتر جین-کلاود تاردیف رهبر این تحقیق خبر یافتن این دارو را “کشف بزرگ علمی” نامیده است. بگفته او Colchicine اولین داروی خوراکی موثر برای درمان بیماران در خارج از بیمارستان‌ می‌باشد و ابراز امیدواری کرد مصرف آن بزودی در کبک و دیگر نقاط دنیا آغاز شود.

مطالعه ColCorona بر روی 4،159 بیمار که ابتلای آن‌ها توسط تست PCR به COVID-19  تایید شده، انجام گرفته است.

مطالعه نشان داده که مصرف این قرص نرخ بستری بیماران را تا 25 درصد کاهش داده، نیاز بیماران به دستگاه‌های تنفس مکانیکی را تا 50 درصد کم می‌کند و نرخ مرگ‌ومیر را نیز تا 44 درصد کاهش می‌دهد.

دکتر تاردیف در ادامه گفت: این اولین امید برای بیماران مبتلا به COVID-19 می‌باشد که نگران وخیم‌تر شدن شرایط خود هستند. پیش از این هیچگونه قرص خوراکی که بتواند کرونا را درمان کند وجود نداشت.

تاردیف باور دارد تجویز این دارو بسرعت موجب کاهش ازدحام بیماران در بیمارستان‌ها خواهد شد و هزینه‌های مراقبت و درمان شدیدا پایین می‌آید.

او افزود: مطالعه ما نشان داده که تاثیر درمانی مصرف Colchicine برای جلوگیری از بروز التهاب گسترده و کاهش عوارض COVID-19 موثر است.

بگفته تیم تحقیق Colchicine دارویی شناخته شده بوده و می‌توان مصرف آن را بسرعت در میان بیماران COVID-19 آغاز کرد. بنابراین از فردا هر دکتر قادر است قرص را برای بیماران خود تجویز کند.

عصر جمعه فرانسوا لگالت نخست‌وزیر کبک نتایج این مطالعه را “خبری بزرگ” نامید.

این مطالعه تصادفی، double-blind و placebo-controlled در کانادا، ایالات‌متحده، اروپا، آمریکای جنوبی و آفریقای جنوبی انجام شده است.

تاردیف گفت: تحقیق ما بصورت double-blind بوده، یعنی نه بیمار و نه تیم تحقیقاتی، ازجمله شخص بنده، تفاوت میان دارونما و دارو را در طول مطالعه نمی‌دانستیم. تنها گروهی مستقل از تفاوت این دو باخبر بودند.

او اظهار داشت تیم تحقیق از نتایج مطالعه بسیار خرسند هستند و بررسی‌های بالینی را قانع‌کننده می‌دانند. در این مطالعه تیمی حرفه‌ای از نقاط گوناگون کبک شامل میکروبیولوژیست‌ها، متخصصان مراقبت‌های ویژه، کارشناسان آمار، دانشمندان علوم کامپیوتر و اپیدمیولوژیست‌‌ها شرکت داشتند.

مرکز آزمایشات بالینی مونتریال (MHICC) وظیفه هماهنگی این مطالعه را عهده‌دار است.

منبع: CTV NEWS