Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

آغاز پیش‌فروش اینترنت ماهواره‌ای استارلینکِ کمپانی SpaceX در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کمپانی اسپیس‌اکس که ایلان ماسک آن را تاسیس کرده و هدایت می‌کند، پیش‌فروش اشتراک برای اینترنت ماهواره‌ای خود موسوم به StarLink را در کانادا آغاز کرده است.

فُرم ثبت‌نام از چند روز پیش در وبسایت Starlink منتشر شده و فعلا در هر منطقهٔ تحت پوشش تعداد محدودی اشتراک فروخته خواهد شد.

طبق اعلامیه این وبسایت «سفارش‌ها با اولویت زمانی انجام خواهند شد» پس هر چه زودتر ثبت‌نام کنید، زودتر استارلینک را در خانه خواهید داشت.

این کمپانی از چندی پیش در حال ارائه سرویس بتای خود در ایالات متحده و چند کشور دیگر است و برنامه‌اش «رسیدن به پوشش جهانی کامل در سال ۲۰۲۱» است.

طبق مطالب منتشر شده در صفحهٔ استارلینک در Reddit سفارش‌ها در کل دنیا پذیرفته می‌شوند ولی در این فاز شهروندان آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مَنیتوبا، نیو برانزوْیک، نوا اسکوشیا، اونتاریو و ساسکاچوان در برنامهٔ تست بتا شرکت داده خواهند شد.

«در فاز بتا کاربران سرعتی بین ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه خواهند داشت و در ماه‌های اولیه در بیشتر مناطق تاخیر ارسال/دریافت داده‌ها بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌ثانیه خواهد بود. در مقاطع کوتاهی نیز امکان قطع اتصال وجود دارد.»

انتظار می‌رود که با افزایش زیرساخت‌های شبکهٔ استارلینک به مرور ظرفیت و سرعت شبکه افزایش یابد.

اسپیس‌اکس در اکتبر ۲۰۲۰ مجوزهای لازم را از رگولاتور مخابراتی کانادا دریافت کرد. آن زمان بیش از ۲,۵۰۰ شهروند کانادایی با نگارش درخواست دسترسی، از CRTC خواستار صدور این مجوز شده بودند.

استارلینک با شبکه‌ای از ماهواره‌ها که در مدار پایین زمین حرکت می‌کنند به دنبال ارائه اینترنت پرسرعت جهانی به تمام مردم دنیا ست.

منبع: Daily Hive