Monday, April 29, 2024
9.7 C
Calgary

تسلا 10 درصد از کارمندان خود را اخراج می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت تسلا قصد دارد 10 درصد از کارمندان خود در سراسر جهان را اخراج کند. بنابر اعلام مسئولان شرکت تعداد کارکنان آن‌ها در دسامبر سال گذشته 140,473 نفر بود، بنابراین حداقل 14,047 کارمند شغل خود را از دست می‌دهند.

طبق اطلاعیه تسلا که در وبسایت خبری Electrek منتشر شده، ایلان ماسک در حال آماده شدن برای شروع مرحله بعدی توسعه فعالیت‌های تسلا است. به همین دلیل آن‌ها مشغول بررسی تمامی جنبه‌ها و ابعاد فعالیت شرکت هستند تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند و بهره‌وری را بالا ببرند.

ایلان ماسک در اینباره گفت: “به عنوان بخشی از این سیاست ما پس از انجام بررسی‌ها، تصمیم دشوار کاهش 10 درصدی تعداد کارمندن خود را اتخاذ کردیم. من از هیچ چیز به این اندازه متنفر نیستم. اما اجرای این اقدام به ما اجازه می‌دهد تا چابک، نوآور و آماده برای گام بعدی در رشد فعالیت‌های خود باشیم.”

به گفته ماسک مرحله پیشین توسعه شرکت سبب تکرار برخی نقش‌ها و وظایف شغلی در تسلا شد، به همین دلیل آن‌ها مجبور به اخراج نیروها هستند. او این تصمیم را بسیار دشوار خواند و از این کارمندان تشکر کرد. او در ادامه از کسانی که برای پیشبرد برنامه‌های آتی تسلا حضور خواهند داشت نیز قدردانی کرد.

ماسک در بخشی‌ از صحبت‌های خود گفت: “ما مشغول توسعه برخی از انقلابی‌ترین تکنولوژی‌ها در صنعت خودروسازی، انرژی و هوش مصنوعی هستیم. عزم و تلاش شما در مسیر کسب آمادگی برای فاز بعدی رشد شرکت نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد.”

شرکت تسلا بخشی از تجهیزات باتری‌ اتومبیل‌های برقی خود را در تاسیسات ریچموند هیل و مارخام در انتاریو تولید می‌کند.

بر اساس اعلام شرکت Samfiru Tumarkin LLP، تا ماه فوریه امسال بیش از 1,200 کانادایی در 25 نمایندگی و مرکز خدماتی و همچنین دو شرکت تولیدی که در بالا اشاره شد، مشغول به فعالیت بودند.

منبع: Daily Hive