Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

اعلام مراحل بعدی برنامه واکسیناسیون COVID-19 بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر جان هورگان و مقام ارشد بهداشت استان دکتر بانی هنری، مراحل بعدی برنامه واکسیناسیون بریتیش کلمبیا را در ۱ مارس اعلام می‌کنند.

وزیر بهداشت آدریان دیکس و دکتر پنی بَلم، سرپرست تیم اجرایی واکسیناسیون بریتیش کلمبیا نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

دولت بریتیش کلمبیا برنامه واکسیناسیون COVID-19 را در ژانویه مطرح کرد و مقامات از آن برنامه به عنوان «بزرگترین و پیچیده‌ترین» برنامه ایمن‌سازی در تاریخ استان یاد کردند.

این برنامه چهار مرحله‌ای یک راهنما ارائه می‌دهد که از طریق آن زمان دریافت واکسن هر گروه سنی در استان مشخص می‌شود. تقریباً 7.4 میلیون دوز واکسن COVID-19 در فاصله آوریل تا پایان سپتامبر برای واجدین شرایط دریافت واکسن در بریتیش کلمبیا تجویز شده است.

در مرحله اول که در ماه دسامبر شروع شد، افرادی که در برابر این بیماری آسیب‌پذیر بودند و در معرض خطر مرگ قرار داشتند واکسن را دریافت کردند. این گروه شامل ساکنین آسایشگاه‌های مراقبت از سالمندان و جوامع بومی در معرض خطر می‌شد.

مرحله دوم که قرار بود در آخر فوریه شروع شود شامل کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و سالمندان بالای ۸۰ سال می‌شد.

در مرحله سوم که ماه آوریل شروع می‌شود افراد بین ۶۰ تا ۷۹ سال واکسیناسیون می‌شوند. افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای خاص هستند و کارکنان خط مقدم نیز در این مرحله ایمن‌سازی می‌شوند.

انتظار می‌رود مرحله چهارم در ماه جولای آغاز شود و جمعیت باقیمانده واجد شرایط ایمن‌سازی شوند. این مرحله با ایمن‌سازی افراد ۵۵ تا ۵۹ سال شروع می‌شود و سن افراد در دسته‌بندی‌های بعدی پنج سال کاهش می‌یابد.

این استان پیش از این اعلام کرده بود که ثبت ‌نام اولیه واکسن COVID-19 در ماه مارس آغاز می‌گردد. سن شروع واکسیناسیون افراد ۷۵ تا ۷۹ سال است و عموم مردم می‌توانند به صورت آنلاین یا تماس تلفنی برای دریافت واکسن ثبت نام کنند.

ماه گذشته هورگان گفت: « پاندمی COVID-19 همه ما را از طریق روش‌های بسیار سختی به چالش کشیده است. ما با قدرت، شجاعت و همدردی با پاندمی روبرو شده‌ایم و احساس می‌کنیم یک روز این بیماری را پشت سر بگذاریم.»

 

منبع: dailyhive