Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

اتصال راه آهن کانادا-آمریکا-مکزیک توسط شرکت کانادا پسیفیک

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

راه‌آهن کانادا پسیفیک (CP) اعلام کرد که راه آهن جنوبی کانزاس سیتی (KCS) را در معامله‌ای به ارزش ۲۵ میلیارد دلار پول نقد و سهام به علاوه ۳،۸ میلیارد دلار وام خریداری کرده است.

ادغام این دو راه آهن بسیار بزرگ  باعث به وجود آمدن اولین شبکه ریلی بین قاره‌ای یکپارچه‌ای می‌شود که کانادا، ایالات متحده و مکزیک را بهم متصل می‌کند. اسم این شبکه ریلی کانادا پسیفیک کانزاس سیتی یا CPKS خواهد بود.

اتصال این دو شبکه ریلی کانزاس سیتی را به یک سیستم حمل و نقل تک شبکه‌ای تبدیل خواهد کرد که سواحل غربی و شرقی کانادا را بهم متصل می‌کنند و از جنوب به شهرهای بندری خلیج ایالات متحده و مکزیک و مکزیکو سیتی می‌رسد.

در حال حاضر هر دو شرکت برای انتقال بار خود از یک مرکز مبادله مشترک در کانزاس سیتی استفاده می‌کنند. این دو شرکت می‌توانند از طریق مسیر CP در امتداد شبکه ریلی KCS به سمت غرب میانه آمریکا و غرب کانادا شیکاگو را دور بزنند. انتظار می‌رود که این ادغام باعث شود تعدادی از کامیون‌ها از بزرگراه ایالات متحده خارج شوند و در نتیجه باعث کاهش ترافیک شده و گازهای گلخانه‌ای کمتری به وجود بیاید و نهایتا نیاز کمتری به سرمایه‌گذاری عمومی در جاده‌ها باشد. همچنین انتظار می‌رود تغییرات قابل توجهی در مسیر راه آهن شیکاگو به دالاس ایجاد شود.

بر اساس اعلامیه CP، راه آهن یک چهارم یک باربری جاده‌ای بنزین مصرف میکند و یک قطار می‌تواند بیش از 300 کامیون را از جاده دور نگه دارد و مانع انتشار 75٪ گازهای گلخانه‌ای شود. لازم به ذکر است که این شرکت برنامه‌هایی برای توسعه اولین قطار هیدروژنی در آمریکای شمالی دارد.

CP_KCS-Map-M-01

این شبکه در مجموع 32،000 کیلومتر راه آهن و نزدیک به 20،000 کارمند خواهد داشت. همچنین درآمد سالانه این شرکت در حدود 8.7 میلیارد دلار خواهد بود.

کیت کریل رئیس و مدیر عامل شرکت CP در بیانیه‌‌ای گفت که این معامله برای آمریکای شمالی متحول ‌کننده خواهد بود و تأثیرات مثبت قابل توجهی را برای کارمندان، مشتریان، جوامع و سهامداران ایجاد خواهد کرد. این دو خط راه آهن که بر ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود تمرکز دارند قصد استفاده از پتانسیل‌ کامل شبکه‌های خود را دارند. طی سه سال گذشته CP و KCS دو راه آهن برتر در ارائه خدمات ممتاز بوده‌اند.

در حالی که کانزاس سیتی دفتر مرکزی ایالات متحده خواهد شد، کلگری به عنوان دفتر مرکزی این شرکت باقی خواهد ماند و هیچ شغلی از بین نخواهد رفت. همچنین مکزیکوسیتی و مونتری به عنوان دفتر مرکزی در مکزیک باقی خواهند ماند. دفتر مرکزی فعلی CP در سینت پال-مینیاپولیس به عنوان پایگاه اصلی فعالیت شرکت‌های ادغام شده باقی خواهد ماند.

این قرارداد هنوز تأیید نهایی نشده است و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال 2022 انجام شود. پس از لغو برنامه توسعه خطوط Keystone XL‌ توسط جو بایدن، مسیر جدید تک خطی به شهرهای بندری ساحل خلیج ایالات متحده می‌تواند یک مسیر بالقوه جدید برای انتقال نفت خام از آلبرتا باشد.

 

منبع: Dailyhive