Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

هرآنچه باید درباره محدودیت جدید سفرهای غیرضروری بریتیش‌کلمبیا بدانید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر جان هورگان از وضع محدودیتی جدید برای انجام سفرهای غیرضروری در استان خبر داد.

بر این اساس سفر کشتی‌ها و رزرو اقامتگاه‌ها و اردوگاه‌‌ها دچار محدودیت می‌شوند. نصب علائم مرزی و ایجاد ایست‌های بازرسی در جاده‌ها نیز از دیگر پیامدهای این دستور جدید هستند.

بگفته هورگان با مسافران خاطی برخورد می‌شود، اما اشاره‌ای به نوع برخوردها نکرد. انتظار می‌رود طی روزهای آینده جزئیات بیشتری منتشر شود.

در ادامه درباره این دستور توضیحاتی می‌دهیم.

دستور جدید

این دستور مطابق قانون Emergency Program و از روز جمعه 23 اپریل اجرا می‌گردد تا مانع انجام سفرهای غیرضروری به خارج از نواحی بهداشتی استان شود.

چگونگی نظارت و استقرار ایست‌های جاده‌ای

بگفته هورگان ایست‌ها در جاده‌ها و بزرگراه‌ها ایجاد می‌شوند تا بر اجرای دستور نظارت کنند. کلیه مسافران در این ایست‌ها بازرسی خواهند شد. البته قدرت اجرایی پلیس بیشتر نشده و شاهد استقرار ایست‌ها در مرزهای بهداشتی نخواهیم بود.

هنوز نمی‌دانیم که آیا شهروندان بریتیش‌کلمبیا باید مدارکی برای اثبات علت سفر همراه داشته باشند یا خیر.

موارد الزام‌آور

بگفته دکتر بانی هنری، علل موجه برای سفر ضروری به خارج از نواحی بهداشتی، در قالب یک لیست گردآوری شد‌ه‌اند. بزودی این لیست و جزئیات بیشتر درباره دستور مذکور منتشر می‌شوند.

سرنوشت سفرهای رزرو شده

تمام سفرهای غیرضروری و تفریحی رزرو شده به خارج نواحی بهداشتی لغو خواهند شد. این محدودیت تا پایان تعطیلات ماه می ادامه دارد.

سرنوشت کمپ‌های رزرو شده

سفر به قصد کمپینگ غیرضروری بوده و نوبت‌های رزرو شده، لغو می‌شوند. هزینه این سفرها به شهروندان بازگردانده خواهد شد.

سفر کشتی‌ها در بریتیش‌کلمبیا

بمنظور محدود کردن سفرهای دریایی میان Vancouver Island، Mainland و دیگر نواحی ساحلی، BC Ferries سفر اضافی در مسیرها نخواهد داشت. همچنین سفرهای رزرو شده که همراه با کمپر یا تریلر هستند، لغو می‌شوند.

BC Ferries طی تماس تلفنی از مسافران خواهد خواست تا در صورت ضروری نبودن سفر، آن را لغو کنند.

مرز بریتیش‌کلمبیا و آلبرتا

دولت بریتیش‌کلمبیا با نصب تابلوهای گوناگون در مرز با آلبرتا، از مسافران خواهد خواست تا سفر غیرضروری به این استان انجام ندهند.

زمان پایان محدودیت

این دستور تا تعطیلات ماه می برقرار است. تنها پس از کاهش چشمگیر موارد ابتلا و آمار بستری‌ بیمارستان‌ها محدودیت برداشته می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی‌ها تا ماه می 60 درصد شهروندان بزرگسال استان دوز نخست واکسن را دریافت می‌کنند.

منبع: Daily Hive