Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

آمریکایی‌های که به‌طور کامل واکسینه شده‌اند دیگر نیازی به استفاده از ماسک در فضای باز ندارند: CDC

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری (CDC) ایالات متحده دستورالعمل‌های جدیدی را برای افرادی که به‌طور کامل واکسینه شده‌اند منتشر کرده است. این دستورالعمل‌ها به افراد واکسینه شده اجازه می‌دهد که بدون ماسک و بدون حفظ فاصله ۶ فوتی از یکدیگر، در فضاهای سرپوشیده با سایر افرادی که به‌طور کامل واکسینه شده‌اند جمع بشوند.

همچنین این افراد می‌توانند بدون استفاده از ماسک در محیط‌های خارج از منزل جمع شوند و به فعالیت‌های خود ادامه دهند اما این دستورالعمل‌ها شامل مکان‌های خاص و پرتردد نمی‌‌شود.

به‌طور کلی افرادی به‌عنوان واکسینه‌شدهٔ کامل شناخته می‌شوند که دو هفته از دریافت دوز دوم واکسن Pfizer یا Moderna گذشته باشد و یا دو هفته از دریافت واکسن تک-دوز Johnson & Johnson’s Janssen گذشته باشد.

با وجود اینکه  محدودیت‌های زیادی برای افرادی که به‌طور کامل واکسینه شده‌اند برداشته شده است اما هنوز هم توصیه می‌شود که در محیط‌های عمومی سرپوشیده و هنگام گردهمایی با افراد واکسینه نشده از ماسک استفاده کنند. به دلیل کنترل علائم کووید-۱۹ اجتماعات بزرگ داخل فضاهای سرپوشیده ممنوع است.

بر اساس گفته‌های محققان انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT)، فاصله شش فوتی می‌تواند خطر ابتلا از طریق سرفه و عطسه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، اما انتقال از طریق هوا که طیف وسیعی از مقیاس‌ها، کسرهایی از میکرون تا میلی‌متر، را در بر می‌گیرد متفاوت است.

این تحقیق نشان می‌دهد که آئروسل‌های (ذرات گرد و غبار معلق در هوا) سبک‌تر می‌توانند برای مدت طولانی‌تری در هوا معلق بمانند و مسافت بیشتری را طی کنند. براساس این تحقیق در برخی موارد خطر در معرض قرار گرفتن، از شش فوت تا ۶۰ فوت، می تواند یکسان باشد.

محققان در این پژوهش دریافتند که استفاده از ماسک در کنترل شیوع کووید-۱۹ نسبت به قرنطینه یا حفظ فاصله فیزیکی موثرتر است.

 

منبع: Dailyhive