Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

بالاترین تعداد موارد فعال کووید-۱۹ در آلبرتا از آغاز همه‌گیری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا گزارش داد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲،۰۴۸ مورد ابتلا شناسایی شده و بیش از سه هفته متوالی است که به‌صورت روزانه بیش از ۱۰۰۰ مورد ابتلای جدید تشخیص داده می‌شود.

از این تعداد ۱،۳۲۹ مورد نگران‌کننده مشاهده شده است که چیزی حدود بیش از نصف موارد شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته است.

در حال حاضر ۲۱،۳۸۵ مورد فعال در آلبرتا وجود دارد که بالاترین تعداد موارد فعال از آغاز پاندمی در این استان است. این تعداد فعال استان را به ۱۳،۴۶۰ می‌رساند که تقریباً ۶۳٪ کل موارد فعال است.

تعداد کل بستری‌شدگان ۶۳۲ نفر است که ۱۵۱ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

به‌گفتهٔ دکتر دینا هینشاو طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد مرگ ناشی از این ویروس گزارش شده است که شمار کشته‌شدگان این استان را به ۲۰۷۵ نفر می‌رساند.

دولت آلبرتا روز پنجشنبه از گسترش استراتژی واکسیناسیون کووید-۱۹ خود خبر داد. تمام آلبرتایی‌های واجد شرایط 2C و 2D می‌توانند از ساعت ۸ صبح جمعه ۳۰ آوریل برای دریافت واکسن نوبت دریافت کنند.

مرحله 2C و 2D شامل:

  • ساکنین و کارکنان پشتیبانی در خانه‌ها و محل‌های کاری که اجتماعات در آن صورت می‌گیرد و در خطر شیوع گسترده هستند.
  • مراقبان بهداشتی آلبرتایی که در معرض بیشترین خطر ابتلا هستند.
  • آتش‌نشانان و پلیس‌های خط مقدم و کلانتری‌های استانی که با ساکنین پناهگاه‌ها، مراکز اصلاح تربیت و بازداشتگاه‌ها در تماس هستند و همچنین کارمندان آژانس امنیت مرزی کانادا.
  • متولدین بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۱.
  • بومیان، متیس و اینوئیت (FNMI) متولد شده بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۶ (۳۵ ساله تا ۴۹ ساله)، بدون توجه به اینکه در کدام منطقه زندگی می‌کنند.

بنف و ساکنین منطقه وود بوفالو 30 ساله یا بالاتر نیز می‌توانند برای دریافت واکسن AstraZeneca نوبت دریافت کنند.

از 27 آوریل، ۲۸۸،۵۹۵ آلبرتایی دو دوز واکسن کووید-۱۹ خود را دریافت کرده‌اند و در کل ۱،۴۹۷،۲۵۷ دوز در این استان تجویز شده است.

 

منبع: Dailyhive