Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

کانادایی‌هایی که واکسن AstraZeneca را دریافت کرده‌اند پشیمان نیستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تحقیقات نشان می‌دهد اکثر کانادایی‌هایی که حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ AstraZeneca را دریافت‌ کرده‌اند از تصمیم خود پشیمان نیستند.

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط موسسه افکارسنجی Angus Reid Institute انجام پذیرفته است تنها ۲٪ از کانادایی‌هایی که با واکسن AstraZeneca واکسینه شده‌اند از دریافت این واکسن به طور کامل ابراز پشیمانی کرده‌اند.

تقریباً نیمی از این افراد (۴۸٪) اظهار داشتند که از تصمیم خود کاملاً راضی هستند. ۴۴٪ از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی گفته‌اند که ترجیح می‌دادند واکسن کووید-۱۹ Pfizer یا Moderna دریافت کنند، امّا همچنان از انتخاب خود راضی هستند.

کانادا به تازگی میلیون‌ها واکسن Pfizer و Moderna دریافت کرده است که این امر منجر به کاهش وابستگی به واکسن AstraZeneca در استان‌های سراسر کشور شده است.

موسسه آنگوس رید همچنین گزارش کرد که درصد کانادایی‌هایی که تصمیم گرفته‌اند واکسن دریافت کنند از پاییز به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. در ماه سپتامبر ۳۹٪ از کانادایی‌ها اعلام کردند که هرچه زودتر واکسن کووید-۱۹ را دریافت خواهند کرد. این عدد در ماه مه ۸۲٪ بوده است.

این موسسه همچنین به پیشرفت کانادا در زمینهٔ توزیع واکسن اشاره کرده است که سرانهٔ واکسیناسیون در کشور بیش از سه برابر اواسط ماه مارس شده است. به اعتقاد آنگوس رید سرانهٔ واکسیناسیون کانادا به سرانه ایالات متحده رسیده است.

براساس این تحقیق درصد کانادایی‌هایی که قصد دریافت واکسن را ندارند نزدیک به ۱۰٪ است که به‌آهستگی در حال کاهش یافتن است.

نخست وزیر جاستین ترودو هفتهٔ گذشته اعلام کرد که اگر ۷۵٪ از کانادایی‌ها حداقل یک دوز واکسن دریافت کنند، کانادا می‌تواند تابستان بسیار عادی‌ای را تجربه کند. وی در ادامه توضیح داد که واکسیناسیون سه چهارم کانادایی‌ها باعث کاهش محدودیت‌های سفر و گردهمایی‌های خواهد شد.

 

منبع: Dailyhive