Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

راه‌اندازی اولین مرکز واکسیناسیون drive-thru در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اولین مرکز واکسیناسیون drive-thru استان از اوایل ماه جون در شمال‌شرق کلگری آغاز به کار می‌کند. این ناحیه از ابتدای پاندمی جزو کانون‌های اصلی شیوع ویروس در شهر و استان بوده است.

مقامات بهداشتی در تلاشند تا محل دقیق این مرکز را تا هفته آینده تعیین کنند.

رایان ساونی وزیر خدمات اجتماعی استان و نماینده Calgary-North-East در مجلس عوام در واکنش به این خبر گفت: بسیار خرسندم که این امکان جدید در اختیار شهروندان زحمت‌کش ناحیه شمال‌شرق قرار می‌گیرد. از تمام کسانی که برای افزایش دسترسی شهروندان به واکسن تلاش کرده‌ و می‌کنند، متشکرم.

از دیگر اقدامات صورت گرفته بمنظور بالا بردن دسترسی شهروندان شمال‌شرق به واکسن می‌توان به راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه برای بیزینس‌های بزرگ ناحیه و افتتاح کلینیک‌های موقت با هدف فعالیت پزشکان و خدمت‎رسانی به شهروندان، اشاره کرد.

همزمان مرکز Genesis و یک مراکز خدمات بهداشتی آلبرتا در Northgate Village Mall امکان واکسیناسیون با ارائه وقت قبلی را در هفت روز هفته فراهم کرده‌اند. همچنین شهروندان می‌توانند در 35 داروخانه و مرکز پزشکی طرف قرارداد در این منطقه واکسن دریافت کنند.

تا تاریخ 25 می 2,578,577 دوز واکسن COVID-19 در استان تزریق شده و 357,963 شهروند با دریافت هر دو دوز، ایمنی کامل در برابر ویروس را بدست آورده‌اند.

منبع: Daily Hive