Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

کانادا، رتبه نخست دنیا در تزریق دوز اول واکسن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا با پشت سر گذاشتن بریتانیا و اسرائیل، رتبه نخست دنیا در تزریق اولین دوز واکسن COVID-19 به نسبت جمعیت را، کسب کرد.

بنابر آمار مقامات بهداشتی فدرال، تا روز سه‌شنبه 74 درصد شهروندان واجد شرایط دوز نخست واکسن COVID-19 را دریافت کرده‌اند. جمعیت کنادا حدود 38 میلیون نفر بوده و بیش از 29 میلیون دوز در کشور تزریق شده‌ است.

وبسایت Our World in Data که روند واکسیناسیون کرونا در جهان را رصد می‌کند نیز، کانادا را از نظر تزریق دوز نخست واکسن به نسبت جمعیت، در رتبه اول دنیا قرار داد.

کانادا در اوایل جون و با عبور از اسرائیل به این رتبه دست یافت.

با اینحال کشورهای دیگر از نظر تزریق هر دو دوز واکسن وضعیت بهتری دارند. براساس آمار وبسایت Our World in Data، تنها 13 درصد کانادایی‌ها ایمنی کامل در برابر COVID-19 را بدست آورده‌اند که در مقایسه با کشورهای اسراییل، بریتانیا و شیلی آمار ضعیف‌تری محسوب می‌شود.

مقامات بهداشتی کانادا با افزایش فاصله دریافت دوز اول و دوم واکسن، سعی دارند دوز نخست را در زمانی کمتر و به تعداد بیشتری از شهروندان تزریق کنند. این تصمیم پس از بررسی مدل‌های آماری گرفته شد که نشان می‌داد ایجاد ایمنی نسبی در تعداد بیشتری از شهروندان موجب کاهش آمار ابتلا به COVID-19 خواهد شد.

به تازگی آمار مبتلایان به کرونا در کشور کاهش چشمگیری داشته و طی هفته اخیر رقم روزانه ابتلا از 1,500 نفر فراتر نرفته است.

دکتر ترزا تام در کنفرانس خبری سه‌شنبه گفت: آمار دلگرم‌کننده اخیر ما را به آینده خوشبین کرده است. در حل حاضر صاحب یک پنجره زمانی کوتاه برای پشت سر گذاشتن ویروس هستیم.

هم‌اکنون بسیاری از استان‌ها، با افزایش ظرفیت واکسن،‌ روند تزریق دوز دوم به شهروندان را آغاز کرده‌اند. بنابر اعلام مسئولان تمام کسانی که می‌خواهند واکسن COVID-19 تزریق کنند تا پایان سپتامبر هر دو دوز را دریافت می‌کنند.

منبع: Daily Hive