Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

جزئیات مرحله دوم برنامه بازگشایی بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بریتیش ‌کلمبیا از امروز به طور رسمی وارد مرحله دوم برنامه بازگشایی خود می‌شود.

در روزهای ابتدایی هفته جاری و در طی یک کنفرانس مشترک با حضور دکتر بانی هنری مسئول ارشد بهداشت استان، آدریان دیکس وزیر بهداشت، جان هورگان نخست وزیر، راوی کهلون وزیر مشاغل و ملانی مارک وزیر گردشگری اعلامیه‌ای صادر شد.

دکتر هنری معتقد است بریتیش کلمبیا در مسیر ورود به مرحلۀ بعدی قرار دارد و هورگان نیز با بیانات دکتر هنری موافق است. با این وجود بریتیش کلمبیا اول جولای وارد مرحله سوم خواهد شد.

آنچه که در مرحله دوم مجاز تلقی می‌شود:

هم‌اکنون سفرهای تفریحی در سراسر استان مجاز است

یکی از تغییرات بزرگ که در دستور کار استان قرار دارد لغو تمامی محدودیت‌های سفر است. در این صورت تمامی سفرهای غیرضروری و تفریحی در سراسر استان مجاز خواهد بود. دستور محدودیت سفر توسط جان هورگان و بر اساس قانون برنامه اضطراری صادر شده است که در نتیجۀ آن خروج افراد از منطقه بهداشتی محدود می‌شد.

با این وجود مقامات بهداشتی هنوز هم به توصیه‌های خود در خصوص سفرهای غیرضروری به استان بریتیش کلمبیا و استان‌های دیگر ادامه می‌دهند. BC Transit و BC Ferries نیز در صورت لزوم مجاز به افزایش خدمات خود خواهند بود.

سالن‌های سینما، سالن‌های پذیرایی و مکان‌های اجرای زنده بازگشایی می‌شوند

سالن‌های سینمای بریتیش کلمبیا در مرحله دوم بازگشایی می‌شوند. سالن‌های پذیرایی و سالن‌های اجرای زنده نیز با حفظ ایمنی مجاز به بازگشایی هستند.

رستوران‌ها و بارها می‌توانند تا نیمه شب مشروبات الکلی سرو کنند

با وجود اینکه در مرحله دوم بازگشایی گردهمایی‌ در داخل رستوران‌، بار و میخانه‌ به گروه‌های 6 نفره محدود می‌شود، اما مشتریان می‌توانند تا نیمه شب در این مکان‌ها مشروب الکلی مصرف کنند. دکتر هنری در این خصوص می‌گوید رستوران‌ها، بارها و میخانه‌ها می‌توانند تا ساعت 12 شب مشروبات الکلی سرو کنند. حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی اجباری است.

ورزش‌‌های سالنی و کلاس‌های بدن‌سازی با شدت بالا برای بزرگسالان

هم اکنون در سراسر استان ورزش‌های سالنی و کلاس‌های بدن‌سازی با شدت بالا برای بزرگسالان مجاز به فعالیت هستند. این ورزش‌ها شامل هاکی روی یخ و بسکتبال، فعالیت‌هایی مانند یوگای گرم، اسپینینگ، هوازی، بوت کمپ، تمرینات دوره‌ای و با شدت بالا می‌شود.

این فعالیت‌های ورزشی از اوایل دسامبر یعنی زمانی که استان شاهد موارد زیاد ابتلا به کووید-19 بود به حالت تعلیق در آمد. لیگ‌های ورزشی و سالن‌های بدن‌سازی ملزم به حفظ برنامه‌های ایمنی هستند. تماشاگران مسابقات ورزشی در فضای باز نیز حداکثر 50 نفر خواهد بود، یعنی یکی از اعضای خانواده و یا یکی از دوستان بازیکنان مجاز به حضور در این مکان‌ها می‌باشد.

افزایش ظرفیت خدمات عبادتگاه‌‎ها در فضای سرپوشیده

در حال حاضر گردهمایی‌های مذهبی در فضاهای سرپوشیده با حداکثر 50 نفر یا چیزی حدود 10% از ظرفیت ساختمان مجاز تلقی می‌شود. برای مثال اگر مکانی حداکثر 1000 نفر ظرفیت داشته باشد، ممکن است در مرحله دوم برنامه بازگشایی حداکثر 100 نفر اجازۀ حضور داشته باشند.

لازم به ذکر است که تعداد افراد در اجتماعات فضای باز تغییر نکرده است، با این تفاوت که افراد می‌توانند در محل حرکت کنند و قدم بزنند.

 

منبع: Dailyhive