Saturday, April 27, 2024
1.8 C
Calgary

ثبت اولین مورد ابتلا به سویه جدید کووید در بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اولین مورد ابتلا به سویه جدید کووید تحت عنوان اولین مورد ابتلا در کانادا، در بریتیش کلمبیا تأیید شد.

دکتر بانی هنری، پزشک ارشد بریتیش کلمبیا، و آدرین دیکس، وزیر بهداشت این استان، طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «اولین مورد ابتلا به سویه BA.2.86 امیکرون در مرکز بهداشت فریزر ثبت شده است. این فرد هیچگونه سفری به خارج از استان نداشته است.»

«نشانه‌های این سویه بسیار ضعیف است و فرد مبتلا در بیمارستان بستری نشده است.»

در حالی که سویه جدید کووید در کشورهای دیگری نظیر ایالات متحده مشاهده شده بود، این سویه برای اولین بار در ماه جولای و در کشور دانمارک شناسایی شد.

در این بیانیه به میزان اهمیت سویه جدید کووید نیز اشاره شده است: «ظهور سویه BA.2.86 در استان بریتیش کلمبیا غیرقابل پیش‌بینی نبود و خطر این بیماری همچنان برای ساکنین استان وجود دارد. کووید-۱۹ در سراسر جهان شیوع پیدا خواهد کرد و ویروس کرونا به سازگاری خود ادامه خواهد داد.»

به عقیده مقامات استان شناسایی سویه جدید حاکی از آن است که نظارت و پیگیری داده‌ها تاکنون کاربردی و مفید بوده است.

مقامات از مردم استان درخواست کردند از توصیه‌های بهداشت عمومی پیروی کنند، در صورت بروز علائم در خانه‌های خود استراحت کنند، در صورت نیاز از ماسک استفاده کنند و دست‌های خود را مکرر بشویند. بررسی تاریخ واکسیناسیون و دریافت واکسن کووید-۱۹ الزامی است.

در مجموع تعداد موارد ابتلا به کووید در کانادا با احتساب مبتلایان بریتیش کلمبیا و یوکان که در حال حاضر پایین‌ترین میزان ابتلا را دارند، همچنان بالا نیست.

حدود ۸۰ درصد از جمعیت کانادا نوبت‌های اصلی واکسیناسیون را انجام دادند و تنها ۶ درصد از این تعداد واکسن بوستر را دریافت کردند. این در حالی است که ۸۷ درصد از ساکنین استان بریتیش کلمبیا نوبت‌های اصلی واکسن کووید و ۱۱ درصد از آنها واکسن بوستر را دریافت کرده‌اند.

 

 

منبع: Dailyhive