Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

چگونه از سگ‌ها در روزهای گرم تابستان مراقبت کنیم

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در دوران پاندمی بسیاری برای فرار از تنهایی اقدام به نگهداری از حیوانات خانگی کرده‌اند. اما این روزها موج گرمای بی‌سابقه شرایط را برای زیست انسان‌ها و حیوانات دشوار کرده و سلامت این موجودات دوست‌داشتنی به خطر افتاده است.

در این نوشتار راهکارهای کاربردی برای مراقبت از حیوانات خانگی در گرمای تابستان را خواهیم خواند با پیکوبینو همراه باشید

  • نشانه‌های گرمازدگی در حیوانات

اولین نشانه گرمازدگی در سگ‌ها له‌له زدن بیش از حد است. سگ با له‌له زدن و پاهای خود دمای بدنش را تنظیم می‌کند و در صورت شدت گرفتن گرما دیگر له‌له نخواهد زد.

خشک شدن زبان و نبود بزاق کافی در دهان نشانه‌های گرمازدگی و ناتوانی سگ برای تنظیم دمای بدنش هستند. همچنین اگر حیوان همچون روزها عادی به اتفاقات اطرافش واکنش نشان نداد یعنی دچار مشکل شده است.

  • سگ‌ها را در اتومبیل تنها نگذارید

تنها گذاشتن حیوانات در اتومبیل می‌تواند به قیمت جان آن‌ها تمام شود. با اینحال اگر دچار چنین مشکلی شدید سریعا با SPCA یا RCMP تماس بگیرید. در این شرایط زمان بسیار حیاتیست زیرا حیوانات خانگی تنها در مدت چند دقیقه گرمازده می‌شوند.

در صورت نیاز حیوانات را در خانه بگذارید و یا از همراهتان بخواهید با او از اتومبیل خارج شده و در هوای آزاد گردش کنند.

  • استفاده از قالب یخ و آب

انداختن چند قالب یخ در ظرف آب حیوان می‌تواند به خنک شدن او بسیار کمک کند. البته باید توجه داشت که نوشیدن بیش از حد نیز برای او خطرناک است.

اگر سیستم تهویه مطبوع ندارید چند بطری آب 2 لیتری را در فریزر گذاشته و پس از منجمد شدن در یک حوله یا پارچه بپیچید. قرار دادن بطری‌ها در نزدیکی محل خواب حیوان و غلتاندن آن او را خنک خواهد کرد.

  • ماساژ با آب و الکل

هنگام گردش در روزهای گرم حتما آب آشامیدنی کافی همراهتان ببرید. قرار دادن یک حوله یا پارچه خیس بروی گردن حیوان نیز او را خنک نگاه می‌دارد.

شما می‌توانید از الکل ضدعفونی نیز برای کمک به کاهش دمای بدن حیوان استفاده کنید. هنگامی که بدن او بیش از حد گرم بود الکل را بروی پاهایش بمالید تا خنک شود. دمای تبخیر الکل از آب کمتر بوده و به همین دلیل اثربخشی آن بیشتر است.

  • دوری جستن از گرمای روز

سطح آسفالت در زیر نور خورشید به شدت داغ شده و می‌تواند موجب سوختگی پاهای حیوانات شود. پس حتما زمان گردش را به صبح زود و یا اواخر وقت موکول کنید تا خطرت ناشی از گرما کاهش یابد.

توجه داشته باشید که سگ‌ها بمانند انسان‌‌ها قادر به طی مسافت‌های طولانی بدون توقف نیستند. فعالیت‌های انجام شده در گردش‌های تابستانی را محدود کنید تا حیوان گرمازده نشود.

منبع: CBC