Wednesday, April 17, 2024
2.1 C
Calgary

طرز استفاده از اپلیکیشن ArriveCAN برای مسافران ورودی کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا برخی از اقدامات قرنطینه را برای گروهی از مسافران کاهش می‌دهد.

از ساعت 12:01 بامداد پنجم جولای، کانادایی‌هایی که به طور کامل واکسینه شده‌اند می‌توانند بدون نیاز به قرنطینه 14 روزه یا قرنطینه در هتل‌های مورد تأیید دولت وارد خاک کانادا شوند.

افرادی که به طور کامل توسط یکی از واکسن‌های مورد تأیید کانادا واکسینه شده‌اند و حداقل 14 روز از زمان دریافت واکسنشان گذشته باشد از قوانین قرنطینه معاف خواهند شد. این افراد باید در میان شهروندان کانادا، افرادی که اقامت دائم دارند و یا اشخاصی که تحت قانون ایندین اکت هویت خود را در این کشور ثبت کرده‌اند، باشند.

بهداشت کانادا تاکنون چهار واکسن را برای ایمن‌سازی در برابر کووید19 تأیید کرده است: Pfizer، Moderna، AstraZeneca و واکسن تک دوزی Johnson & Johnson.

گروه‌های نام‌برده شده برای ورود به کانادا، بدون نیاز به قرنطینه، باید اطلاعات مورد نیاز را در اپلیکیشن ArriveCAN بارگذاری کنند.

شما می‌توانید اپلیکیشن را به صورت رایگان در App Store و Google Play دانلود کنید. نسخه آنلاین نیز برای افرادی که تلفن هوشمند ندارند موجود است.

مسافران باید اطلاعات تماس و سفر خود را طی 72 ساعت پس از ورودشان به کانادا در این اپلیکشین بارگذاری کنند. از جمله این اطلاعات می‌توان به نحوه ورود به کشور، هوایی، زمینی یا دریایی اشاره کرد.

مسافران باید مشخصات سفرهای خود را طی 14 روز گذشته اعلام کنند، همچنین ارائه جواب منفی آزمایش کووید19 که طی 72 پس از ورودشان به کانادا انجام داده‌اند و تکمیل ارزیابی علائم بیماری الزامی است.

برای اثبات واکسیناسیون، الزامی است که مسافران نوع واکسنی را که دریافت کرده‌اند و تاریخ هر دوز و کشوری که در آن واکسینه شده‌اند را اعلام کنند. همچنین مسافران باید یک نسخه کاغذی یا دیجیتالی از پرونده واکسیناسیون خود را برای ارائه در مرز همراه داشته باشند.

تمامی مسافران، حتی اگر از قرنطینه معاف باشند، باید برنامه قرنطینه خود را در اپلیکیشن ArriveCAN وارد کنند.

کانادایی‌های که تاکنون واکسینه نشده‌اند یا فقط یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند برای ورود به کانادا همچنان باید اطلاعات خود را در اپلیکیشن وارد کنند. این افراد باید برای سه شب اقامت در یکی از هتل‌های مورد تأیید دولت که باید پیش از ورودشان به کانادا رزرو شده باشد، یک کد مرجع دریافت کنند.

مسافران از اپلیکیشن ArriveCAN برای تکمیل ارزیابی روزانه علائم کرونا در طول قرنطینه 14 روزۀ خود استفاده می‌کنند.

به گفته بیل بلر وزیر ایمنی عمومی، کاهش اقدامات مرزی کانادا بر اساس شواهد علمی و مشاوره با متخصصان بهداشت عمومی صورت می‌پذیرد.

همچنان دولت کانادا به شدت به کانادایی‌ها توصیه می‌کند که از سفرهای غیرضروری دوری کنند.

 

 

منبع: Dailyhive