Monday, March 18, 2024
8.4 C
Calgary

بیش از 50 درصد کانادایی‌های واجد شرایط واکسینه شدند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هم‌اکنون بیش از 50 درصد شهروندان واجد شرایط کانادا، با دریافت هر دو دوز واکسن، بطور کامل در برابر COVID-19 ایمن شده‌اند.

براساس آمار CTVNews.ca در حال حاضر 50.06 درصد از شهروندان بالای 12 سال کانادا هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند. به این ترتیب 44 درصد از کل جمعیت کانادا در برابر COVID-19 مصون هستند.

تا صبح سه‌شنبه مقامات کانادا بیش از 16.7 میلیون دوز دوم و بیش از 26.2 میلیون دوز اول را تزریق کرده‌اند.

این موفقیت درحالی بدست آمده که روند تزریق دوز دوم واکسن در بیشتر استان‌ها، همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره شیوع گونه دلتا، سرعت گرفته است.

نمودارهای ماه جون از ادامه روند رو به کاهش شیوع COVID-19 در کشور حکایت دارند، اما گونه‌های جهش‌یافته هنوز خطری جدی برتی سلامت عمومی هستند. از اینرو انجام اقدامات کنترلی برای جلوگیری از شیوع ویروس تا پایان روند واکسیناسیون بسیار ضروریست.

مسئولان بهداشتی کانادا نگرانند که پایین بودن آمار تزریق واکسن در بین جوانان باعث شیوع دوباره ویروس شود.

دکتر ترزا تام رئیس سازمان بهداشت کانادا در کنفرانس مجازی هفته گذشته خود گفت: شهروندان جوان به شرکت در رویدادهای جمعی علاقه بیشتری دارند و خطر انتقال ویروس از طریق آنان به سالمندان و گروه‌های آسیب‌پذیر، هرچند واکسینه شده، بالاست.

با وجود آنکه واکسن نرخ ابتلا به بیماری را بطور قابل توجهی کاهش داده و عوارض بیماری را تضعیف می‌کند، اما خطر بروز عوارض شدید هیچگاه صفر نیست.

هم‌اکنون از هر سه کانادایی بین 12 تا 39 سال دو نفر حداقل یک دوز را دریافت کرده‌اند. به عبارتی 4.5 میلیون کانادایی در این گروه سنی هیچگونه ایمنی در برابر ویروس ندارند.

براساس آمار CTVNews.ca تا صبح سه‌شنبه نزدیک به 78.5 درصد از کانادایی‌های بالای 12 سال حداقل یک دوز از واکسن COVID-19 را تزریق کرده‌اند.

منبع: CTV News