Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

پروژه قطار سریع‌السیر Prairie Link: از کلگری تا ادمونتون در ۹۰ دقیقه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در صورت اجرای این پروژه پیشنهادی، مدت زمان سفر از کلگری تا ادمونتون به کمتر از ۹۰ دقیقه خواهد رسید.

کمپانی ساخت‌و‌سازِ EllisDon این پروژه جدید ریل قطار سریع‌السیر را پیشنهاد کرده تا ادمونتون، Red Deer و کلگری را به هم وصل کند.

این پروژه با نام Prairie Link توسط EllisDon و با همکاری AECOM که یک کمپانی مشاوره زیرساختی است، به اجرا در خواهد آمد.

وزارت حمل‌و‌نقل آلبرتا یادداشت تفاهم این طرح را امضا کرده که زمینه برای ورود به فاز بعدی توسعه را فراهم می‌کند.

جفری هانسن-کارلسون، مدیر پروژهٔ Prairie Link می‌گوید: «ایدهٔ وصل کردن ادمونتون، رِد دیر و کلگری با یک خط قطار سریع‌السیر، چیز جدیدی نیست. اما ما بر این باوریم که بالاخره وقت انجامش رسیده است.»

«ما تیمی تشکیل داده‌ایم که هم باور و هم ظرفیت اجرای طرح‌های آینده آلبرتا را دارد و در زندگی مردم تغییر ایجاد خواهد کرد.»

طبق اطلاعات وبسایتِ پروژه، این ریل سریع‌السیر زمینه‌ساز هزاران شغل جدید و کاهش نشر گازهای گلخانه‌ای خواهد شد، به طوری که با راه‌اندازی آن در ۳۰ سال آینده ۹ میلیون تُن CO2 دیگر وارد جو نخواهد شد.

این قطار سریع‌السیر زمان سفر از کلگری به ادمونتون و بالعکس را به ۹۰ دقیقه کاهش خواهد داد و با کاهش سفرهای جاده‌ای، ترافیک را هم محو می‌کند و در نتیجه، نیاز به سرمایه‌گذاری جدید برای توسعهٔ جاده‌ها را هم در سال‌های آتی کاهش می‌دهد.

اجرای این پروژه ۹ میلیارد دلار هزینه دارد و ۷ تا ۹ سال طول خواهد کشید. آقای هانسن-کارلسون می‌گوید: «ما متعهد به رشد نسل‌های آینده و ارتقای اهالی بومی هستیم. تعهد ما به موفقیت ادمونتون، کلگری، رِد دیر و تمام مناطق بین آنها است.»

منبع: Daily Hive