Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

کشف ۱۶۰ قبر ناشناخته بومیان کانادا در جزیرهٔ Penelakut بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قبیلهٔ Penelakut در جزایر خلیج شمالی بریتیش کلمبیا می‌گوید که بیش از ۱۶۰ قبر «بی‌نام و بی‌نشان» را در این منطقه یافته، که زمانی در نزدیکی آنجا مدرسهٔ شبانه‌روزی Kuper Island قرار داشته است.

این قبیله دوشنبه صبح در خبرنامه‌ای آنلاین به قبایل همسایه خبر کشف این محل دفن را داد. در آن می‌خوانیم:

«ما از شما دعوت می‌کنیم که برای آگاهی‌بخشی بیشتر دربارهٔ مدرسهٔ شبانه‌روزی کوپر آیلند، و تایید دفن بیش از ۱۶۰ نفر در قبرهای بی‌نام و بی‌نشان آن، به ما بپیوندید.»

جزئیات بیشتری اعلام نشده. این قبیله هنوز نگفته که قبرهای مذکور چطور کشف شده‌اند، مشخص نیست که آیا اجساد کودکان در آنجا ست و آیا از رادارهای زمین‌کاو استفاده شده یا خیر.

مسئولین رسمی نیز تاکنون در این باره با رسانه‌ها صحبت نکرده‌اند.

این مدرسه بین ۱۸۹۰ تا دهه ۱۹۷۰ میلادی در جزیرهٔ Penelakut (سابقا جزیرهٔ کوپر) فعال بود که از جزایر خلیج شمالی است.

کشفیات مشابهی نیز در محل دیگر مدارس شبانه‌روزی در ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا انجام شده است. از جمله قبیلهٔ Tk’emlúps te Secwépemc در نزدیکی Kamloops که اخیرا خبر از کشف ۲۱۵ قبر کودکان داد و امروز اطلاعات بیشتری منتشر می‌کند.

رییس قبیله Penelakut جوان براون می‌گوید: «فراموشی این قتل عام‌ها و نقض حقوق بشر غیرممکن است. التیام یافتن این زخم فرآیند زمان‌بری ست و گاهی خوب پیش می‌رود و گاهی ما آدم‌های بیشتری را از دست می‌دهیم زیرا فشار این غم زیاد است.»

او از اعضای جامعه بومیان خواسته که در رژه کودکان که ۲ آگوست در Chemainus بر پا می‌شود شرکت کنند. این مراسم برای بزرگداشت قربانیان و بازماندگان افرادی است که دهه‌ها قبل به اجبار به مدرسهٔ شبانه‌روزی کوپر آیلند رفته بودند و سختی زیادی کشیدند.

منبع: CBC