Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

برقراری محدودیت‌های رِیلی به دنبال آتش‌سوزی گسترده در بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قطارهایی که مسیرشان از بریتیش کلمبیا عبور می‌کند، بایستی قواعد جدیدی را رعایت کنند زیرا آتش‌سوزی در این استان ریسک زیادی دارد.

وزیر حمل‌و‌نقل فدرال، عُمر الغبرا ضمن اعلام تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش، خبر داد که عملیات رِیلی در خطوط Canadian National و Canadian Pacific تا ۳۱ اکتبر باید محتاطانه انجام شود.

CN و CP باید ظرف ۶۰ دقیقه به هر آتش‌سوزی که نزدیک خطوط قطار در Lytton کشف شده، واکنش نشان دهند. هدف کنترل زبانه‌های آتش و جلوگیری از گسترش آن است که می‌تواند با درخواست کمک از اداره آتشنشانی همراه شود.

رانندگان قطار مسئول شناسایی و گزارش آتش‌سوزی‌ها هستند و حذف اقلام آتش‌گیر از واگن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

در هماهنگی و همکاری با گروه‌های بومی منطقه، روزانه ۱۰ گشت شناسایی آتش در مناطق پرریسک انجام می‌شود و کمپانی‌های رِیلی نیز باید با سازمان‌های مربوطه هماهنگ باشند.

همچنین با افزایش دما به بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد، قطارها باید از سرعت حرکت خود بکاهند.

WEB 0709 BC WILDFIRE TOUR jpg

آقای الغبرا می‌گوید: «شرایط اقلیمی بی‌سابقه در بریتیش کلمبیا کماکان تهدیدی برای ایمنی مردم و عملیات ریلی است، دولت کانادا متعهد به حمایت از افرادی است که از آتش‌سوزی‌های بریتیش کلمبیا آسیب دیده‌اند و در اجرای پروتکل‌های ایمنی کوتاهی نخواهد کرد تا ریسک‌ها حداقل و خطر از مردم و زیرساخت‌های ریلی دور شود.»

پس از آنکه آتش‌سوزی گسترده کل دهکدهٔ Lytton را خاکستر کرد، گمانه‌ها درباره اینکه شاید عبور یک قطار از این دهکده باعث شروع آتش شده، بالا گرفت ولی هنوز صحت آن تایید نشده است.

هیئت ایمنی حمل‌و‌نقل کانادا با اعزام گروه تحقیق به منطقه به دنبال یافتن ارتباط احتمالی عبور یک قطار باربری و شروع آتش در این دهکده است.

دو شرکت CN و CP نیز قول همکاری با این تحقیقات را داده‌اند و می‌گویند که از مردم Lytton حمایت مالی ویژه‌ای خواهند کرد.

منبع: Global News