Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

۲۳ جولای تماشای Full Buck Moon را فراموش نکنید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بگفته وبسایت Old Farmer’s Almanac در تاریخ 23 جولای و پس از غروب آفتاب Full Buck Moon طلوع کرده و راس ساعت 10:37 pm EDT به بالاترین نقطه در آسمان می‌رسد.

این وبسایت به علاقه‌مندان توصیه کرده که جمعه شب به افق جنوب‌شرقی آسمان چشم بدوزند.

ماه کامل جولای Buck Moon نام دارد و طلوع آن با رشد شاخ گوزن‎ها همزمان است. شاخ گوزن‌های نر هر سال در این ایام رشد کرده و بر شکوه این حیوانات زیبا می‌افزاید.

این ماه کامل به چند اسم دیگر چون Feather Moulting Moon و Salmon Moon نیز شناخته می‌شود که منبع الهام تمامی آن‌ها حیوانات هستند.

این رویداد نجومی به اسم Thunder Moon هم شناخته می‌شود که به افزایش شمار طوفان‌های تندری در این مقطع از سال اشاره دارد. Halfway Summer Moon نیز نام دیگرش است که بخاطر طلوع ماه در اواسط تابستان به آن اطلاق می‌شود.

ماه جولای در تاریخ اکتشافات انسان بر روی ماه نیز جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. در تاریخ 19 جولای 1969 سفینه آپولو11 زمین را ترک کرد و چهار روز بعد نیل آرمسترانگ به اولین انسانی تبدیل شد که بر روی ماه گام گذاشت.

ما به جای پاگذاشتن روی ماه می‌توانیم با مراجعه به وبسایت Old Farmer’s Almanac زمان دقیق طلوع Full Buck Moon در محل زندگی خود را مشاهده و برای یک رصد دلچسب و تابستانی آماده شویم.

منبع: Daily Hive