Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

ایلان ماسک: «بیتکوین، اتریوم و دوج‌کوین دارم و نمی‌فروشم»

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دیشب ایلان ماسک در رویداد The B Word در کنار جک دورسی مدیرعامل اسکوئر و توییتر، و کَتی وُود مدیرعامل آرک اینوِست جدیدترین نظراتش در حمایت از رمزارزها و بیتکوین را بیان کرد.

آقای ماسک گفت: «اگر قیمت بیتکوین کاهش یابد، من پول از دست می‌دهم. [با خنده] شاید گاهی باعث جهش قیمت‌ها شوم، ولی هرگز نمی‌فروشم.»

او ادامه داد: «من قطعا از آن آدم‌هایی نیستم که [با بهره‌گیری از شهرتم] قیمت را بالا ببرم و بعد [بیتکوین‌هایم را به مردم عادی] بفروشم. بلکه علاقمندم موفقیت ایدهٔ بیتکوین را ببینم.»

رییس کمپانی تسلا برای اولین بار گفت که علاوه بر بیتکوین و دوج‌کوین، مقداری اتریوم هم دارد؛ البته بیتکوین با فاصله زیاد بیشترین سهم از سبد رمزارزهای او را دارد.

Bitmap

او که از علاقمندان به رمزارزِ دوج‌کوین هم هست، گفت:

«به نظرم طرفداران دوج‌کوین خیلی هتاک و بی‌اخلاق هستند… خودشان را خیلی جدی می‌گیرند. اما خنده‌دارترین و سرگرم‌کننده‌ترین خروجی این حرکت می‌تواند تبدیل شدن دوج‌کوین به پیشتاز عرصه رمزارزها باشد، کُوینی که به عنوان شوخی راه افتاد شاید برنده نهایی باشد.»

ایلان ماسک یک راز دیگر را هم برملا کرد و گفت که علاوه بر تسلا، دیگر کمپانی‌اش اسپیس‌اکس هم مقادیری بیتکوین خریده و نگهداری می‌کند. البته از رقم دقیق اطلاعی نداد.

در این گفتگوی آنلاین ماسک نگرانی خود درباره مصرف انرژی شبکهٔ بیتکوین را هم دوباره بیان کرد و افزود که با افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین برق این شبکه، تسلا مجددا آن را به عنوان روش پرداخت در فروش خودروهایش به کار خواهد گرفت.

«من واقعا فکر می‌کنم که در بلندمدت انرژی‌های تجدیدپذیر ارزان‌ترین نوع انرژی خواهند بود. فقط این ماجرا یک شبه اتفاق نمی‌افتد. اما تا وقتی که آگاهی، عزم و تلاش جدی در جامعه ماینرهای بیتکوین باشد تا از انرژی‌های پاک استفاده کنند، تسلا هم از آنها پشتیبانی می‌کند.»

رمزارزها که بیتکوین پرچمدارشان است، در دو ماه اخیر با افت قیمت روبرو شده‌اند و در ماه مِی تنها ظرف ۷ روز، نیمی از ارزش بازار خود را از دست دادند.

منبع: Business Insider