Monday, March 18, 2024
8.4 C
Calgary

کووید-19 اولویت کانادایی‌ها در انتخابات بعدی نیست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که شنیده‌ها حکایت از احتمال برگزاری انتخابات فدرال در کانادا دارند، یک نظرسنجی جدید که توسط Ipsos انجام پذیرفته است نشان می‌دهد برای اولین بار از آغاز همه‌گیری کووید-19 دیگر این بیماری مهمترین مسئله‌ای نیست که ذهن کانادایی‌ها را به خود مشغول می‌کند.

طبق این نظرسنجی، مهمترین مسائلی که کانادایی‌ها در حال حاضر مورد توجه قرار می‌دهند شامل بهداشت، توان مالی و هزینه‌های زندگی، تغییر اقلیم و اقتصاد می‌شود که بیشتر آنها از دو سال پیش ثابت مانده است.

دارل بریکر، مدیر مسائل عمومی Ipsos، از اینکه کووید-19 جزء نگرانی‌های کانادایی‌ها، آن هم پیش از انتخابات احتمالی، نیست به شدت تعجب کرده است.

طبق این نظرسنجی، کووید-19 به عنوان پنجمین مشکل مهم کانادایی‌ها در نظر گرفته می‌شود، مالیات، مسکن و فقر در جایگاه بالاتری قرار گرفته‌اند.

موضوعات مورد توجه کانادایی‌ها شامل بیکاری‌، کسری بودجه دولت و مشکلات سالمندان و بومیان می‌شود. بریکر در این خصوص گفت احتمالاً کشف گورهای بی‌نشان در مدارس شبانه‌روزی سابق باعث شده است این مسئله برای کانادایی‌ها بسیار مهم شده باشد.

در این نظرسنجی از کانادایی‌ها پرسیده شده بود کدام یک از مشکلات بیشترین تأثیر را در انتخابات دارد و لیبرال‌ها به سه موضوع مراقبت‌های بهداشتی، تغییرات اقلیمی و کووید-19 اشاره کردند.

در مورد کووید-19 به عنوان موضوعی که روی رأی‌دهندگان تأثیر می‌گذارد، لیبرال‌ها با 40% آرا معتقدند که دولت جاستین ترودو به شایستگی همه‌گیری را مدیریت کرده است. این حزب در مورد مراقبت‌های بهداشتی هشت امتیاز از حزب دموکرات جدید جلوتر است.

همچنین در میان کانادایی‌هایی که می‌گویند اقتصاد مهمترین عامل تأثیرگذار در آرای آنهاست، محافظه‌کاران با 35% آرا نسبت به لیبرال‌ها جلو افتاده‌اند و لیبرال‌ها هشت امتیاز عقب هستند.

منبع: Globalnews