Saturday, April 27, 2024
14.9 C
Calgary

کانادایی‌ها و عدم توان پرداخت بدهی‌

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاخص بدهی مصرف‌کننده MNP نشان می‌دهد بیش از نیمی از کانادایی‌ها توان پرداخت ۲۰۰ دلار یا کمتر از بدهی‌های خود را ندارند. این نرخ از آخرین‌ به‌روزرسانی MNP در ماه آپریل ۶٪ افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ بهره و افزایش هزینه زندگی باعث شده کانادایی‌ها توان پرداخت تعهدات مالی خود را از دست بدهند.

Grant Bazian، رئیس MNP در این گزارش می‌گوید: «افزایش هزینه قبوض خانوار و افزایش قیمت مواد غذایی منجر به اضطراب مالی کانادایی‌ها شده است. این فشار با افزایش هزینه‌های خدمات بدهی برای افراد بدهکار شدت پیدا کرده است.»

این گزارش که از طریق یک نظرسنجی به‌دست آمده، حاکی از آن است ۳۵٪ از افراد در حال حاضر درآمد کافی برای پرداخت قبوض و بدهی‌های خود را ندارند و این رقم بالاترین رقم ثبت شده در پنج سال گذشته است.

بر اساس این گزارش ۵۲٪ از افراد از میزان بدهی خود پیشمان و ۴۸٪ از افراد نگران پرداخت بدهی‌ خود هستند. افزایش نرخ بهره یکی از دلایلی است که منجر به افزایش نگرانی‌های مالی کانادایی‌ها شده است.

بانک مرکزی کانادا نرخ بهره اصلی را در هفته گذشته از ۴.۷۵٪ به ۵٪، نرخ بانکی را به ٪۵.۲۵ و نرخ سپرده را به ۵٪ افزایش داد.

در حالی که مقامات در تلاش هستند هزینه زندگی را کاهش دهند، کانادایی‌ها می‌گویند هزینه هفتگی زندگی آنها ۲۳۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

به گفته مدیر MNP، مردم کانادا مجبور به اولویت‌بندی بدهی‌ها و هزینه‌های زندگی خود شده‌اند.

وی در ادامه به کانادایی‌ها پیشنهاد می‌کند برای بازپرداخت بدهی‌های پرداخت نشده با بانک مورد نظر تماس بگیرند و از گزینه‌های پرداخت اطلاعات کسب کنند.

اطلاعات مورد استفاده در این گزارش از طریق مصاحبه با ۲۰۰۰ کانادایی ۱۸ سال به بالا و توسط Ipsos از ۱ تا ۶ جون ۲۰۲۳ جمع‌آوری شده است.

 

 

منبع: Dailyhive