Tuesday, April 23, 2024
9.4 C
Calgary

افتتاح استودیوی انیمشین والت دیزنی در ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

استودیوی انیمیشن‌ والت دیزنی صنعت در حال رشد انیمیشن دیجیتال در ونکوور را باارزش قلمداد کرده و از این رو تصمیم گرفته دفتر تولیدی جدید خود را در ونکوور افتتاح کند.

استودیوی جدید روی سریال‌های بلند و پروژه‌های ویژه +Disney تمرکز خواهد کرد و با سریال موزیکال Moana شروع به کار می‌کند.

به گفته کلارک اسپنسر، رئیس استودیوی انیمیشن والت دیزنی، با توجه به اینکه Burbank و Vancouver خانه بااستعدادترین هنرمندان و تکنسین‌های جهان هستند و کیفیت قصه گویی و تصاویر بصری ایجاد شده در هر دو مکان با استانداردهای بسیار بالای استودیوی دیزنی مطابقت دارد، تصمیم به افتتاح دفتر در ونکوور گرفته‌ شده است.

توسعه داستان، استوری‌برد و طراحی تولید تمامی پروژه‌های ونکوور در دفتر مرکزی Burbank یعنی جایی که در آن بیش از 900 نفر مشغول به کار هستند، انجام می‌پذیرد. در استودیو Burbank فیلم‌های بلند مانند مجموعه‌های Baymax و +Zootopia ساخته می‌شود.

امیر نصرآبادی که به عنوان رئیس استودیوی انیمیشن والت دیزنی در ونکوور، خدمت خواهد کرد، پیش از این به عنوان معاون اجرایی و مدیر کل استودیوهای WildBrain مستقر در ونکوور مشغول به کار بوده، و بر پروژه‌های پیکسار کانادا در ونکوور نیز نظارت داشته است. او همچنین در Illumination و Paramount Animation مدیر ارشد و در استودیوهای انیمیشن والت دیزنی مدیر مالی بود.

نصرآبادی در مورد سمت اخیرش می‌گوید: «من بسیار مفتخر و هیجان‌زده هستم که دوباره به خانواده دیزنی پیوستم. بی‌صبرانه منتظرم با تیم‌های بااستعداد دیزنی انیمیشن در پروژه جدید برای +Disney مشغول به کار شوم و در پروژه Moana با آنها همکاری کنم.»

استودیوی ونکوور در ژانویه ۲۰۲۲ به طور رسمی افتتاح خواهد شد و روند جذب نیرو برای سمت‌های موجود با سرعت بسیار زیادی آغاز می‌گردد. موقعیت‌هایی کاری این استودیو شامل طرح بندی، TD کاراکتر، TD عمومی، انیمیشن، توسعه شخصیت‌ها، نورپردازی، جلوه ویژه، فناوری و نقش‌های استودیویی می‌شود.

انتظار می‌رود محل دفتر در مرکز شهر ونکوور قرار بگیرد، اما هنوز مکان دقیق آن مشخص نیست. قرار است اسپین‌آف مجموعه Moana در +Disney در سال 2024 آغاز گردد.

پیش از این نیز در سال‌های 1996 تا 2000 استودیو دیزنی در این شهر قرار داشت.

زمانی که دیزنی شروع به ادغام فعالیت‌های خود در Burbank کرد استودیوهای قبلی خود را در Walt Disney World Resort فلوریدا، پاریس و توکیو در اوایل دهه 2000 تعطیل کرد.

منطقه Gastown که در مرکز شهر ونکوور قرار دارد قبلاً محل پیکسار کانادا بود، استودیویی که بیشتر بر تولید فیلم‌های کوتاه دیزنی پیکسار متمرکز بود.

استودیوی پیکسار قبل از اینکه به دفتر مرکزی در Emeryville در کالیفرنیا منتقل شود عمر کوتاهی در ونکوور داشت و بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ فعالیت کرد.

منبع: Dailyhive