Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

آلبرتای زیبا: با 25 ساحل برتر استان آشنا شوید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هوای گرم این روزها شهروندان را به سواحل و دریاچه‌ها می‌کشاند. در این بین طبیعت بی‌نظیر آلبرتا موهبتی بزرگ برای شهروندان است تا خود را از شر آفتاب سوزان خلاص کنند. سواحل آلبرتا را می‌توان در پارک‌های استانی، نواحی حفاظت‌شده و محوطه‌های کمپینگ یافت.

در ادامه با 25 مورد از بهترین سواحل در شمال، مرکز و جنوب آلبرتا آشنا می‌شویم.

شمال آلبرتا

  1. Sturgeon Lake

در جنوب این دریاچه تماشایی سواحلی زیبا قرار دارد که مقصد محبوب گردشگران در ایام تابستان محسوب می‌شوند. پارک استانی Williamson بخش کوچکی از دریاچه را در بر گرفته و پارک‌های استانی دیگر هم در سواحل شمالی دریاچه قرار دارند. Sturgeon مکانی عالی برای قایق‌سواری، اسکی روی آب، wakeboarding، ماهی‌گیری و تیوب‌سواری روی آب محسوب می‌شود. محوطه کمپینگ Williamson در نزدیکی ساحل قرار داشته و امکاناتی چون اتاق تعویض لباس، اتاق شست‌وشو، منقل آتش و پارک بازی کودکان دارد.

  1. Fawcett Lake

دریاچه زیبای Fawcett مکانی عالی برای مسافرت‌های آخرهفته می‌باشد. در سواحل شمال‌شرقی آن امکان انجام تفریحات گوناگون وجود دارد. در یک روز گرم می‌توان به شنا در آن پرداخت و در روزهای خنک نیز نشستن پای آتش در ساحل بسیار دلپذیر است. محوطه کمپینگ دریاچه دارای اسکله قایق‌ و فروشگاهی کوچک بوده و ساحل تماشایی نیز با یک پیاده‌روی مختصر از محل چادر در دسترس است. اگر اهل کمپینگ نیستید به مجموعه اقامتی و تفریحی Anchor بروید و یا کلبه‌های کنار دریاچه را اجاره کنید.

  1. Cardinal Lake

این دریاچه دیدنی در شمال رودخانه Peace و میان ناحیه‌ای حفاظت‌شده واقع شده است. در نزدیکی سواحل شمال‌شرقی Cardinal یک محوطه کمپینگ با مناظر تماشایی و ساحلی زیبا قرار گرفته که به اسکله قایق، پارک بازی، زمین‌های والیبال و آشپزخانه مجهز می‌باشد.

  1. Shaw’s Point Resort

در ساحل تماشایی این دریاچه می‌توان داخل چادر، RV و یا کابین اقامت کرد و امکان کمپینگ گروهی از دیگر مزایای آن است. در مدت حضور به Open Air Market بروید، قایق اجاره کنید و در داخل یا اطراف دریاچه به گشت‌وگذار بپردازید. همچنین اگر هوا بارانی بود به مجموعه‌های اقامتی رفته و از امکانات رفاهی آن‌ها بهره‌ ببرید.

  1. Lesser Slave Lake

در کنار این دریاچه، پارک استانی و محوطه‌های کمپینگ روزانه قرار دارند. یک محوطه کمپینگ عادی، دو محوطه کمپینگ گروهی و چهار محوطه کمپینگ روزانه با امکان دسترسی به ساحل ازجمله امکانات اقامتی آن هستند. شما می‌توانید ساعات روز را با استراحت در ساحل و شنا بگذرانید، به پیاده‌روی در مسیرهای اطراف بپردازید و از حفاظتگاه پرندگان Boreal Centre دیدن فرمایید. بعلاوه امکان انجام بازی گلف نیز وجود دارد.

  1. Cold Lake South Shores

این مقصد محبوب شنا در سواحل جنوبی Cold Lake واقع شده و دارای محوطه‌های کمپینگ متعدد است. مجموعه‌های اقامتی آن در نزدیکی ساحل Kinosoo، رستوران‌ها، مراکز خرید و پارک آبی فاصله مناسبی دارند.

  1. McLeod Lake

هنگام حضور در McLeod می‌توانید از آب‌های آرام دریاچه، ساحل شنی دیدنی در سایه درختان بلند و مسیرهای پیاده‌روی متعدد لذت ببرید. سواحل این دریاچه محوطه‌های کمپینگ متعدد دارند و محلی عالی برای علاقه‌مندان به کانو، کایاک و ماهی‌گیری محسوب می‌شود. ازجمله دیگر امکانات آن می‌توان به دوش‌های حمام، اتاق‌های شست‌وشو، اسکله قایق و ایستگاه دفع پسماند و زباله اشاره کرد.

  1. Hope Lake

دریاچه کوچک Hope Lake در میان دریاچه‌های بزرگتر Skeleton و North Buck محصور شده و با رانندگی کوتاه به شمال‌شرق Boyle قابل دسترس است. با سفر در ایام تابستان به محوطه کمپینگ می‌توانید از سواحل شنی شمال دریاچه، مسیرهای پیاده‌روی در میان درختان و منقل‌های آتش بهره ببرید.

مرکز آلبرتا

  1. Annette Lake

بزرگراه Yellowhead در مسیر رسیدن به جسپر از کنار دریاچه‌های کریستالی و رودخانه‌های متعدد می‌گذرد. در شمال جسپر و فاصله نزدیک از جاده، دریاچه Annette را خواهید یافت که برخی از بهترین سواحل منطقه را دارد. سفر به این دریاچه کوهستانی در تابستان‌های داغ قدری از شدت گرما می‌کاهد. وجود هتل و اقامتگاه‌های عالی در جسپر و مجموعه Translucid Adventures در دریاچه Edith خیال شما را از بابت اقامت راحت خواهد کرد. در آنجا امکان کرایه قایق پدالی نیز وجود دارد.

  1. Buffalo Lake

اگر بدنبال ساحلی سرسبز می‌گردید باید از Rochon Sands در دریاچه Buffalo دیدن کنید. این ساحل تماشایی در فاصله‌ای نزدیک از کلگری، Red Deer و ادمونتون قرار گرفته و محوطه کمپینگ آن در جنوب دریاچه می‌باشد. شنا و قایق‌سواری در آب‌های Buffalo Lake امکان‌پذیر است و می‌توانید به گشت‌وگذار در نواحی وسیع اطراف بپردازید. بعلاوه مناظر برخی نقاط کمپینگ بسیار تماشایی ست.

  1. William A. Switzer Park Lakes

این محوطه کمپینگ و پارک استانی در دامنه‌های کوهستان راکی جای گرفته و از آنجا می‌توان مناظر شگفت‌انگیز قله‌های اطراف را دید. امکان شنا و قایق‌سواری در آب‌های دریاچه وجود دارد و می‌توان در در یکی از پنج محوطه کمپینگ پارک اقامت کرد. سواحل زیبا نیز در نزدیکی چادرها قرار دارند.

  1. Pigeon Lake

دریاچه بزرگ Pigeon با سواحل طولانی خود فرصت انجام ورزش‌های آبی متنوع را فراهم می‌کند. در اطراف دریاچه فروشگاه‌های مواد غذایی، کافه‌ها و امکانات رفاهی متعدد وجود داشته و محوطه‌ کمپینگ بیشتر نیازهای شما را پاسخ می‌دهد. شما می‌توانید در چادر، کابین یا کلبه‌های مبله اقامت کنید. همچنین مسیرهای پیاده‌روی متعدد اطراف دریاچه مناظر بسیار زیبا را در دل خود جای داده‌اند.

  1. Gull Lake – Aspen Beach

این محوطه کمپینگ با بیش از 200 پارکینگ RV و تریلر و 27 محوطه کمپینگ جزو مقاصد پرطرفدار آلبرتایی‌ها در تابستان محسوب می‌شود. محوطه کمپینگ دارای ساحل خصوصی بوده و می‌توان با یک پیاده‌روی مختصر به دیگر سواحل دسترسی داشت. Aspen از بزرگترین سواحل دریاچه Gull بوده که برای شنا، انجام ورزش‌های آبی، قایق‌سواری، کانو و کایاک بسیار مناسب است.

  1. Sylvan Lake

این دریاچه تماشایی منزگاه یکی از بزرگترین شهرهای ساحلی آلبرتاست و مقصدی عالی برای سفر آخرهفته محسوب می‌شود. دریاچه بزرگ Sylvan با سواحل طولانی در شرق و امکانات متنوع رفاهی ازجمله رستوران‌های محلی، پاب‌ها و فروشگاه‌ها شما را پشیمان نخواهد کرد. امکان کرایه تجهیزات ورزش‌های آبی موتوری نیز در جنوب دریاچه وجود دارد و می‌توان از مراکز تفریحی Sun Sport Recreation، Nomads و Castaway Adventure Fishing بازدید کرد.

  1. Whitney Lakes

این پارک دارای 4 دریاچه و سه محوطه کمپینگ بوده که علاوه بر داشتن سواحل متعدد به امکانات کمپینگ و ماهی‌گیری مجهز هستند. همچنین می‌توان مسیرهای پیاده‌روی متعدد آن را پیمود و به کانو در آب‌های دریاچه‌ها پرداخت. یکی از سواحل بزرگ آن در جنوب‌غرب دریاچه Whitney واقع شده و برای شنا باید به دریاچه Ross رفت. محوطه‌های کمپینگ هر دو این دریاچه‌ها در نزدیکی ساحل قرار دارند.

  1. Crimson Lake

این مقصد محبوب با سواحل طولانی و امکانات رفاهی متعدد میزبان بسیاری از شهروندان است. لاندری، حمام و فروشگاه‌های مواد غذایی و سوغاتی ازجمله امکانات Crimson Lake هستند. در دو محوطه کمپینگ آن می‌توان در RV یا چادر، بصورت انفرادی یا گروهی، اقامت کرد. هر دو محل در نزدیک ساحل قرار داشته و به اسکله قایق مجهز هستند. همچنین امکان پیمودن مسیرهای پیاده‌روی طولانی و متعدد اطراف دریاچه و شرکت در تورهای قایق‌سواری و ماهی‌گیری هم وجود دارد .

  1. Seba Beach

این مقصد تماشایی برای کسانی که به ماجراجویی‌ آبی و قایق‌سواری علاقه دارند شدیدا توصیه می‌شود. امکان کرایه قایق وجود دارد و با سفر در ماه آگست می‌توان در فستیوال Long Weekend نیز شرکت کرد. در اینجا سه محل کمپینگ RV در Wabamun و پارک استانی در شرق دریاچه قرار دارند.

  1. Whitefish Lake

اینجا می‌توان اقامت در RV و کابین را تجربه کرد. همچنین ساحل زیبای دریاچه امکانات کافی برای استراحت و پیکنیک را دارد. شنا در آب‌های Whitefish لذت‌بخش بوده و مناظر اطراف اسکله دریاچه حیرت‌انگیزند. وجود امکانات فروشگاهی در کنار ساحل و محوطه کمپینگ، فضای برگزاری جشن و رویداد، دوش‌های حمام، هیزم فراوان و آب آشامیدنی مناسب از دیگر مزیت‌های Whitefish Lake هستند.

جنوب آلبرتا

  1. Waterton Reservoir

محوطه کمپینگ این دریاچه هرچند امکانات چندانی ندارد اما مکانی عالی برای فرار از دغدغه‌های زندگی شهری است. سواحل شمالی دریاچه بسیار زیبا بوده و می‌توان در آن‌ها به استراحت و شنا پرداخت. اسکله دریاچه منظره‌ای تماشایی به اطراف دارد و اگر بدنبال محلی عالی برای اسکی و تیوب‌سواری روی آب می‌گردید باید به این منطقه سفر کنید.

  1. McGregor Lake

پارک استانی و محوطه کمپینگ در سواحل شمالی دریاچه McGregor قرار داشته و امکانات لازم برای اقامت روزانه و پیکنیک را دارد. شنا در آب‌های خنک دریاچه لذت‌بخش بوده و استفاده از قایق‌های موتوری نیز در آن مجاز است. بنابراین امکان انجام ورزش‌های آبی گوناگون چون اسکی روی آب و ماهی‌گیری هم وجود دارد. اگر بدنبال آرامش می‌گردید باید سفر با کانو و کایاک در دریاچه را تجربه کنید.

  1. Stafford Lake

آب‌های آرام Stafford مقصدی عالی برای علاقه‌مندان به اقامت در چادر، RV و کابین است. در آب‌های آن می‌توان به انجام ورزش‌های آبی گوناگون پرداخت و ساحل زیبایش برای استراحت کاملا ایده‌آل است. پس از یک روز شنا می‌توان از آرامش محوطه کمپینگ دریاچه بهره‌ برد و شب را در کنار آتش و زیر نور ستارگان به صبح رساند.

  1. Elkwater Lake

این دریاچه با داشتن ساحل تماشایی در قلب پارک استانی Cypress Hills واقع شده و دارای محوطه‌های کمپینگ بسیار با مناظر تماشایی ست. بعلاوه چندین مسیر پیاده‌روی زیبا در سواحل آن خواهید یافت. از امکانات Elkwater Lake می‌توان به سکوهای تماشای منظره، دوش‌های حمام، امکان کرایه قایق و محل بازی کودکان اشاره کرد.

  1. Little Bow Reservoir

این تفرجگاه در غرب Travers Reservoir واقع شده و دارای یک محوطه کمپینگ زیبا با سواحل متعدد است. در ساحل شنی دریاچه می‌توان از امکانات شست‌وشو، میزهای پیکنیک و اسکله قایق استفاده کرد و محوطه کمپینگ نیز به منقل آتش و شیرهای آب مجهز است.

  1. Willow Creek

پارک‌های Stavely Elks با داشتن پوشش جنگلی منحصربفرد، دریاچه‌های کریستالی و محوطه‌های کمپینگ متعدد جزو مقاصد اصلی شهروندان هستند. اگر بدنبال ساحلی دلنشین در روزهای گرم تابستان می‌گردید حتما به Willow Creek سفر کرده و به شنا در آب‌های کم‌عمق آن بپردازید. همچنین در روزهای بسیار گرم می‌توان به سایه صخره‌های بلند رفت و در میان درختان انبوه به شنا پرداخت.

  1. Lake Newell

در ساحل شرقی Newell یک پارک استانی بزگ قرار دارد که به امکانات اقامتی و تفریحی متعدد در نزدیکی ساحل مجهز است. حدود 200 محل کمپینگ، دو ساحل، چندین اسکله قایقرانی، امکانات ماهی‌گیری، دوش‌های حمام، محل بازی کودکان و مسیرهای پیاده‌روی متعدد ازجمله امکانات آن هستند.

  1. Highwood River

رودخانه Highwood از میان صخره‌ها و دره‌‍‌های عمیق می‌گذرد و محوطه‌های کمپینگ جنگلی آن جزو مقاصد اصلی شهروندان در روزهای پایانی هفته است. با سفر به ساحل خصوصی این ناحیه می‌توان از شنا در آب‌‌های آرام و پیاده‌روی در مسیرهای اطراف لذت برد. منقل آتش و محل‌های شست‌وشو برخی از امکانات آن هستند.

منبع: To Do Canada