Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

ساخت کارخانه جدید واکسن‌سازی توسط کمپانی Moderna در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کمپانی دارویی Moderna برای ساخت تأسیسات تولید واکسن با فناوری mRNA توافق‌نامه‌ای را با دولت فدرال کانادا امضا کرد.

استفان بنسل مدیر عامل Moderna به فرانسوا-فیلیپ شامپین وزیر نوآوری کانادا ملحق شد تا اطلاعات تأسیسات جدید را منتشر کند.

به گفته بنسل کارایی واکسن mRNA و میزان پاسخگویی آن به کووید-19 در سال گذشته به همه ثابت شده است.

این شرکت داروسازی هنوز مکان ساخت تأسیسات خود را انتخاب نکرده است. بنسل و تیمش قبل از تصمیم‌گیری نهایی در هفته‌های آینده مکان‌های مورد نظر و پزشکان را ارزیابی خواهند کرد.

Moderna به دنبال راه‌اندازی این محل جدید و توزیع محصولات خود تا سال 2024 است.

شامپاین در بیانیه خبری گفت: «با تأسیس سایت جدید واکسن Moderna کانادا برای همه‌گیری‌های آینده و فوریت‌های بهداشتی پیش‌رو آماده می‌شود، اقتصاد کشور تقویت می‌گردد و برای کانادایی‌ها نیز اشتغال‌زایی می‌شود.»

در آغاز شیوع کووید-19، کانادا امکانات تولید واکسن داخلی را نداشت و برای واکسیناسیون ساکنین خود مجبور به تکیه بر واردات واکسن از خارج بود.

همکاری با شرکت داروسازی Moderna یکی از چندین برنامه‌ای است که دولت کانادا برای احیای بخش علوم‌ زیست‌پزشکی خود در آن مشارکت می‌کند.

اولین آزمایشگاهی که می‌تواند واکسن کووید-19 تولید کند در مونترال، در ماه جون، افتتاح شد و همچنین تأسیسات جدیدی در میسیساگا و تورنتو افتتاح خواهد شد.

تأسیسات Moderna در کانادا، علاوه بر واکسن کووید-19 به دنبال واکسن و درمان بیماری‌های دیگری نظیر زیکا، سرطان، HIV، آنفولانزا و گونه‌های جدید کووید-19 است.

شرکت داروسازی Moderna در نظر دارد برای پایان دادن به همه‌گیری بین 2 تا 3 میلیارد دوز واکسن کووید-19 را به سراسر جهان ارسال کند.

منبع: Dailyhive