Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

سگ‌های آموزش‌دیده در بریتیش کلمبیا کروناویروس را بو می‌کشند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تیم آموزش سگ‌های بویاب که زیر نظر اداره بهداشت ساحلی ونکوور به مدت پنج سال مشغول به کار بوده، حالا می‌تواند از سگ‌های آموزش‌دیده برای شناسایی کووید-۱۹ استفاده کند.

این متخصصین بهداشت ساحلی ونکوور به منظور جلوگیری از افزایش شیوع کووید-۱۹ چند توله سگ بااستعداد را آموزش داده‌اند.

برخی از استفاده‌های احتمالی از این سگ‌ها می‌تواند در فرودگاه‌ها، کشتی‌های تفریحی و یا رویدادهای عمومی باشد.

به گفته آدریان دیکس، وزیر بهداشت بریتیش کلمبیا، مهارت کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، مربی‌های سگ و سه سگ پرتلاش و بااستعداد در اداره ساحلی ونکوور، نقاط قوت این برنامه فوق‌العاده برای تشخیص کرونا به شمار می‌آیند.

این تیم شامل دو سگ لابرادور به نام میکرو و یوکی و یک سگ اسپرینگر به نام فِن است.

آموزش سگ‌ها برای بو کشیدن هر نوع ویروسی، بسیار زمان‌بری است چه برسد به کووید-‍۱۹. آموزش این سگ‌ها از شش ماه پیش شروع شده است.

ترسا زوربرگ، متخصص آموزش سگ‌های بویاب و مربی رسمی سگ می‌گوید: «هر سگی قادر به بو کشیدن است اما فقط بعضی از آنها مناسب این شغل هستند. ما با تیم‌های آموزش سگ‌های بویاب در سراسر جهان کار کردیم تا سگ‌هایی را پیدا کنیم که ترکیبی از ژنتیک مناسب و پتانسیل انجام این کار را داشته باشند.»

میکرو با توانایی ۱۰۰٪ تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه و فِن با توانایی ۹۳٪ در اوایل ماه جاری برای تشخیص کووید-۱۹ تأیید شدند.

به گفته بهداشت ساحلی ونکوور سگ‌ها بیش از 300 میلیون گیرنده بویایی دارند و می‌توانند عوامل تهدیدکننده سلامتی انسان که شامل عفونت‌های باکتریایی و ویروسی می‌شود را به خوبی شناسایی کنند.

حس بویایی سگ‌ها بیش از ۱۰۰۰ برابر بیشتر از حس بویایی انسان‌ها کار می‌کند.

منبع: Dailyhive