Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

توصیه پزشکان برای تشخیص اومیکرون از یک سرماخوردگی ساده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به خصوص در موارد خفیف، علائم فرد ممکن است بسیار مشابه علائم سرما خوردگی، شامل سردرد و آبریزش بینی باشند بنابراین تشخیص اینکه به چه چیزی مبتلا شده اید دشوار است.

همچنین به دلیل کمبود تست در استان، بریتیش کلمبیا موظف است ابتدا از افرادی که علائم جدی دارند تست گیری کند و به همین دلیل همه افراد امکان دسترسی به تست های کرونا را ندارند. در ماه دسامبر، ویدئوهایی پخش شده بود که در آن مردم، در صف‌های طولانی منتظر مانده اند تا به تست کرونا دسترسی پیدا کنند. از طرفی، بدون تست کووید-19 هم نمیتوان با قطعیت درباره مبتلا بودن یا نبودنتان به اومیکرون نظر داد.

10ام ژانویه، دکتر بانی هنری در طی صحبت هایش در تالار شهر که توسط Global BC پخش شد، راهنمایی هایی برای تشخیص این دو بیماری از یکدیگر داشت: در اوایل بیماری، تشخیص تفاوت بین سرماخوردگی و سویه اومیکرون بسیار دشوار است.”

او توضیح داد: سویه اومیکرون در بسیاری از موارد، علائم خفیفی همچون آبریزش بینی و عطسه ایجاد می کند. همچنین در میان جوانان علائمی همچون سردرد، درد عضلانی و احساس خستگی و کوفتگی نیز مشاهده می شود.

“با توجه به کمبود فعلی تست های کرونا که استان با آن دست و پنجه نرم می‌کند و همچنین سرعت بالا گسترش و شیوع سویه اومیکرون، بهتر است در صورت داشتن هرگونه علائم، از اطرافیان خود به خصوص افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی داشته و یا دارای بیماری های زمینه ای هستند دوری کرده و خود را قرنطینه کنید.”

“هم اکنون دیگر می دانیم که مدت زمان درگیری این سویه کرونا به نسبت سویه های قبلی آن، به خصوص برای افرادی که واکسینه شده اند، کوتاه تر است”

“به همین دلیل، بهترین کاری که می توانید انجام دهید پنج روز قرنطینه خود در خانه و همچنین استفاده از ماسک در کنار اطرافیانتان است.”

Health Canada وب سایت کاملی در مورد واکسن های کووید-19 است که می تواند به سوالات شما در این باره پاسخ دهد.

منبع:  narcity.com