Tuesday, April 23, 2024
2 C
Calgary

ارائه کارت‌ تأیید ایمن‌سازی به جای گذرنامه واکسن در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتایی‌ها می‌توانند از کارت‌های چاپی برای اثبات واکسیناسیون خود در برابر کووید-19 استفاده کنند، اما هنوز قوانین مربوط به اثبات واکسیناسیون برای ورود به مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها و یا رویدادهای ورزشی در سراسر استان مشخص نیست.

جاستین براتینگا، سخنگوی وزارت کار، اقتصاد و نوآوری در بیانیه‌ای اعلام کرد آلبرتا از برنامه گذرنامه واکسن استان‌های دیگر پیروی نخواهد کرد.

به گفته لیزا گلاور، بهداشت آلبرتا، ساکنان این استان می‌توانند به زودی کارت واکسیناسیون خود را از حساب MyHealth Records چاپ کنند.

تا آن موقع ساکنان استان می‌توانند برگه تأییدی را که هنگام واکسیناسیون دریافت کرده‌اند مورد استفاده قرار دهند. گلاور از مردم آلبرتا خواست قوانین واکسیناسیون مرتبط با مکان‌هایی که قصد بازدید از آنها را دارند، مورد بررسی قرار دهند.

افزایش اخیر موارد ابتلا به کووید-۱۹ در این استان و مناطق دیگر کانادا، باعث شده برخی از حوزه‌های قضایی اقدامات پیشگیرانه‌تری را در خصوص گذرنامه واکسن در پیش بگیرند.

برنامه گذرنامه واکسن کبک در هفته آینده اجرا می‌شود و تأییدیه باید به صورت دیجیتالی بارگذاری شود.

از روز چهارشنبه، تنها افراد بالای 13 سالی که گذرنامه واکسن دارند می‌توانند وارد مکان‌های غیرضروری شوند که شیوع ویروس کووید-19 در آن بالا است.

این مکان‌ها شامل جشنواره‌ها، سالن‌های اجرای نمایش، استادیوم‌ها، کازینوها، سینماها، مراکز تناسب اندام، بارها و رستوران‌ها می‌شود. البته دسترسی به خدمات ضروری مانند مدارس محدود نخواهد بود.

در بریتیش کلمبیا نیز از 13 سپتامبر، افرادی که دارای «کارت واکسن بریتیش کلمبیا» هستند مجازند وارد مکان‌های غیرضروری با شیوع بالای کووید-19 شوند. از 13 سپتامبر تا 24 اکتبر اثبات واکسیناسیون با یک دوز برقرار خواهد شد و از 24 اکتبر باید دریافت دو دوز واکسن کووید-19 اثبات شود.

جیسون کنی، نخست وزیر آلبرتا، اجرای طرح گذرنامه واکسن را به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی افراد رد کرده است. دولت کنی به دلیل لغو سریع محدودیت‌های بهداشت عمومی مورد انتقاد قرار دارد.

اکنون قوانین بهداشتی بین مدارس، دانشگاه‌ها، مشاغل و تیم‌های ورزشی متفاوت است. تعداد موارد ابتلا به کووید-19 در آلبرتا در حال افزایش است، به طوری که در روز پنجشنبه 1,112 مورد جدید گزارش شده است که این تعداد بالاترین میزان ابتلا از اواسط ماه مِی است.

بر اساس گزارش اداره بهداشت آلبرتا، روز پنجشنبه 308 بیمار مبتلا به کووید-19 در بیمارستان بستری بودند که در مقایسه با روز چهارشنبه با 284 بیمار، افزایشی 24 نفری داشته است. همچنین 64 نفر از این بیماران در ICU تحت درمان قرار دارند.

تعداد موارد فعال، بستری‌شدگان و بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند حدود یک سوم تعدادی است که استان در اوج موج گذشته شاهدش بود.

جیسون کنی به واکسیناسیون‌های داوطلبانه به عنوان راه خروج از همه‌گیری تاکید کرد و گفت قرعه‌کشی و جوایز دیگر توانسته است مردم آلبرتا را برای دریافت واکسن تشویق کند.

حدود 77٪ از ساکنان واجد شرایط (افراد بالای 12 سال) در آلبرتا حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و 69٪ به طور کامل واکسینه شده‌اند.

منبع: globalnews