Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

نحوه اثبات واکسیناسیون برای پروازهای داخلی کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با اجرای طرح گذرنامه واکسن در ماه جاری توسط چهار استان کانادا، مسافرانی که قصد دارند به هر دلیلی وارد این استان‌ها شوند ملزم به اثبات واکسیناسیون خود خواهند بود.

گردشگرانی که قصد دارند به کبک، بریتیش کلمبیا، انتاریو و منیتوبا سفر کنند باید توجه داشته باشند که تا پایان ماه سپتامبر برای حضور در رستوران‌ها، رویدادهای فضای سرپوشیده و سالن‌های بدن‌سازی این چهار استان لازم است گواهی واکسیناسیون ارائه کنند.

ساکنان استان‌های ذکر شده برای اثبات واکسیناسیون خود گواهی PDF یا کد QR دریافت می‌کنند.

به گفته وزارت بهداشت بریتیش کلمبیا، انتاریو، منیتوبا و کبک گردشگرانی که از مناطق دیگری غیر از این چهار استان می‌آیند باید کارت شناسایی و تأیید واکسیناسیون خود را از استان یا کشورشان تهیه کرده و در این استان‌ها ارائه دهند. باید اسامی و استان (یا کشور) مبدأ در هر دو مدرک یکسان باشد.

انتاریو و کبک هر دو اعلام کردند برای به رسمیت شناختن کد QR صادر شده در استان‌های دیگر تلاش می‌کنند.

بیل کمبپل، سخنگوی وزارت بهداشت انتاریو در این خصوص می‌گوید: «انتاریو برای بهبود و توسعه تجربه کاربری، بازده و پشتیبانی تجاری و اطمینان از تأیید واکسیناسیون ساکنان استان‌ها و کشورهای دیگری، در حال افزودن ابزارهای جدیدی است.»

برنامه گذرنامه واکسن چهار استان ذکر شده به شرح زیر است:

بریتیش کلمبیا

اثبات دریافت دوز اول واکسن کووید-۱۹ تا 13 سپتامبر و اثبات هر دو دوز تا 24 اکتبر الزامی است. توجه داشته باشید که هفت روز باید از دریافت دوز دوم گذشته باشد. این قوانین شامل حال تمامی افراد 12 سال به بالا می‌شود.

منیتوبا

قوانین پاسپورت واکسن از 3 سپتامبر شروع شده و برای تمامی افراد 12 سال به بالا اعمال می‌شود.

انتاریو

قوانین گذرنامه واکسن از 22 سپتامبر اجرایی می‌گردند. توجه داشته باشید که 14 روز باید از دریافت دوز دوم گذشته باشد. این قوانین شامل حال تمامی افراد 12 سال به بالا می‌شود.

کبک

قوانین گذرنامه واکسن از 1 سپتامبر اجرا می‌شود اما هیچ جریمه‌ای تا 15 سپتامبر صادر نخواهد شد. این قوانین شامل حال تمامی افراد 13 سال به بالا می‌شود.

منبع: Dailyhive