Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

واژگونی بیش از ۱۰۰ کانتینر حمل بار در آب‌های نزدیک به بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اطلاعات بدست آمده از گارد ساحلی نشان می‌دهد که شدت فاجعه دریایی رخ داده در جزیره ونکوور بسیار شدیدتر از گزارش‌ اولیه است و زیم کینگستون مالک کشتی باری که بر اثر طوفان در دریا غرق شده است تعداد کانتینرهای غرق شده را کمتر تخمین زده بود.

گارد ساحلی کانادا در ابتدا از غرق شدن ۴۰ کانتینر حمل بار در روز جمعه خبر داد اما اکنون مشخص شده است که بیش از ۱۰۰ کانتینر با مقصد جزیره ونکوور حرکت می‌کردند.

طی ایمیل دریافت شده تعداد کانتینرهای غرق شده ۱۰۹ کانتینر اعلام شده است. این ایمیل تأیید می‌کند که احتمال دارد تنها دو کانتیر حامل کالای خطرناک وجود داشته باشد.

طبق اطلاعاتی که مالک کشتی باربری ارائه داده است هنگامی که کشتی باری در حال نزدیک شدن به ونکوور بود دو کانتینر آتش گرفته و کانتینرهای دیگر در دریا غرق شدند. در آن زمان ۲۰۰۰ کانتینر در مسیر و ۱۰۰۰ کانتینر در عرشه قرار داشتند.

در حال حاضر بقایای کشتی زیم کینگستون در ساحل ویکتوریا لنگر انداخته است. پس از اینکه کانتینرها به داخل دریا لیز خوردند کشتی نیز بر اثر آتش‌سوزی داخل کانتینرها دچار حریق شد.

به گفته پل بارت، یکی از مقامات گارد ساحلی، خدمه این کشتی تمام شب کوشیدند تا آتش‌سوزی داخل کانتینرها را متوقف کنند.

زکری شر، فرمانده مدیریت بحران استان گفت: «کیفیت هوا مورد بررسی قرار گرفته و هیچ آلاینده‌ای که سلامت مردم منطقه را به خطر بیندازد پیدا نشده است.»

ماریا مک‌کوی، معاون فرمانده مدیریت بحران فدرال گفت سه عدد از کانتینرهای گم شده در یکی از ساحل‌های کیپ اسکات در شمال جزیره ونکوور پیدا شده‌اند.

با توجه به وجود دریچه‌هایی بر روی کانتینرها که اجازه ورود آب را می‌دهند، گارد ساحلی انتظار ندارد تعداد زیادی از جعبه‌های این کانتینرها را باز گرداند. همچنین گارد ساحی طی یک ایمیل اعلام کرده است که فرماندهی احتمال پیدا کردن و بازگرداندن بار کانتینرها را بسیار کم می‌داند.

در حال حاضر فرماندهی گارد ساحلی فهرست محتویات تمامی کانتینرهای شناسایی شده را در اختیار دارد. بار این کانتینرها شامل لوازم تزئینی کریسمس، مبل، میز پوکر، قطعات فلزی خودرو، لباس، اسباب بازی، مت یوگا، تخته موج‌سواری، کالاهای صنعتی و بسیاری کالاهای دیگر می‌شود.

 

 

 

منبع: Dailyhive