Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

ثبت دمای منفی ۵۰ درجه برای اولین بار در این فصل کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در تاریخ ۲۶ دسامبر و در ساعت ۲ بعد از ظهر ET دمای منفی ۵۱.۱ درجه سانتیگراد در Rabbit Kettle واقع در Northwest Territories ثبت شده است. براساس گزارش آژانس هواشناسی The Weather Network پیش از این کانادا در فوریه ۲۰۲۱ دمای منفی ۵۱ درجه سانتیگراد را مشاهده کرده است.

به گفته این آژانس هواشناسی تعداد اندکی ایستگاه هواشناسی در شمال کانادا وجود دارد و ممکن است دمای مناطق سردتر ثبت رسمی نشده باشد.

ایستگاه‌های هواشناسی کانادا نظیر Watson Lake، Yukon و Deadman Valley که با Rabbit Kettle فاصله چندانی ندارند، در ساعت ۵ بعد از ظهر دمای منفی ۴۷ درجه سانتیگراد را به ثبت رسانده‌اند. این آژانس هواشناسی معتقد است دمای کانادا می‌تواند با سرد شدن هوا به منفی ۵۰ یا منفی ۶۰ درجه سانتیگراد نیز برسد.

به گفته این آژانس دمای به ثبت رسیده عادی نیست زیرا این مناطق کانادا به طور معمول در هفته آخر دسامبر دمای منفی ۱۰ تا منفی ۳۰ درجه سانتیگراد را تجربه می‌کنند.

در حالی که این سرمای استخوان سوز در ۲۶ دسامبر به ثبت رسید، لوئیسبورگ (نوا اسکوشیا) با دمای ۴.۶ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین منطقه کانادا ثبت شده است و محدوده آب و هوای کانادا ۵۶ درجه به ثبت رسیده است.

آژانس هواشناسی می‌گوید یاکوتسک واقع در روسیه تنها منطقه‌ای روی کره زمین است که سرمایی شبیه به Rabbit Kettle‌ را مشاهده کرده است. دمای یاکوتسک از منفی ۴۰ تا منفی ۵۰ درجه سانتیگراد متغیر بوده است.

 

 

منبع: Dailyhive