Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

با شیوع سویه امیکرون تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کانادا به ۲ میلیون نفر رسید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با افزایش شیوع سویه امیکرون و نگرانی از افزایش تعداد بستری‌شدگان بیمارستان‌ها بعد از تعطیلات کریسمس، چندین استان کانادا محدودیت‌های عمومی را شدت بخشیدند.

براساس گزارش منیتوبا در روز دوشنبه، طی سه روز تعطیلات کریسمس هشت مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ و ۲۱۵۴ مورد جدید ابتلا به ثبت رسید که در پی آن محدودیت‌های بهداشتی افزایش یافته‌ است.

از روز سه‌شنبه ساعت گردهمایی‌های عمومی برای تمامی افراد در فضای سرپوشیده و باز به ۵۰٪ یا ۲۵۰ نفر محدود خواهد شد.

نخست وزیر هدر استفانسون در این خصوص گفت: «ما باید برای محافظت از سیستم مراقبت‌های بهداشتی تلاش کنیم و از دستیابی ساکنین منیتوبا به مراقبت‌های مورد نیازشان اطمینان حاصل کنیم. بی‌شک این محدودیت‌ها مردم را در فصل تعطیلات ناامید می‌کند.»

به گفته مقامات بهداشتی منیتوبا ۷۵٪ از مبتلایان کووید-۱۹ مشکوک به سویه امیکرون هستند. به گفته این مقامات کیت‌های آزمایش‌ سریع کووید-۱۹ از روز دوشنبه در مناطق آزمایش استانی در دسترس مردم قرار خواهند گرفت.

براساس گزارش نیوبرانزویک در روز سه‌شنبه، در یک دوره سه روزه ۶۳۹ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ ثبت شده است و در پی آن محدودیت ۵۰ درصدی برای رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، میکده‌ها، سالن‌های ورزشی و دیگر سازمان‌ها اعمال می‌شود.

نیوفاندلند و لابرادور نیز با ثبت ۳۵۷ مورد ابتلا به کووید-۱۹ رکوردهای پیشین خود را شکستند. جزیره پرنس ادوارد نیز در این دوره سه روزه ۱۵۶ مورد ابتلا به ثبت رسانده است.

با وجود تعداد زیاد موارد ابتلا به کووید-۱۹، تحلیلگران مراقبت‌های بهداشتی معتقدند تعداد واقعی مبتلایان بسیار بیشتر است. با توجه به این موضوع که بیمارستان‌ها به حد مجاز آزمایش خود رسیده‌اند، برخی از استان‌ها از مردم درخواست کرده‌اند در صورت مشاهده علائم بیماری برای انجام آزمایش اقدام کنند.

به گفته لیندا سیلاس، رئیس فدراسیون اتحادیه‌های پرستاران کانادا، گردهمایی‌های تعطیلات جاری می‌تواند عاملی برای شیوع بیماری باشد که در نهایت به افزایش تعداد بستری‌شدگان بیمارستان می‌انجامد. برای جلوگیری از این کار بهتر است خانواده‌ها آزمایش کووید-۱۹ انجام دهند.

وی در ادامه افزود سویه امیکرون به دلیل برخورداری از قدرت شیوع بسیار بالا می‌تواند باعث تشدید کمبود پرستار شود، زیرا ممکن است به پرستاران مبتلا به این سویه زمانی برای بهبودی داده نشود.

پس از افزایش تعداد بستری‌شدگان به بیش از ۱۴۰ بیمار، وزیر بهداشت کبک، کریستیان دوبه، از مردم خواست تماس خود را با افراد دیگر به حداقل برسانند. در یک دوره چهار روزه کبک ۸۲۳۱ مورد ابتلا به ثبت رسانده است.

دوبه در توییتر خود اعلام کرد ۳۲۰ نفر در بیمارستان بستری هستند و از ۲۲ تا ۲۶ دسامبر ۱۷۹ بیمار مرخص شده‌اند.  انتاریو نیز ۹۴۱۸ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرد که این تعداد نسبت به رکوردشکنی در روز کریسمس کاهش اندکی داشته است.

به گفته وزیر بهداشت کریستین الیوت تعداد بستری‌شدگان ۴۸۰ نفر است که از این تعداد ۱۷۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

نوا اسکوشیا از ۵۸۱ مورد جدید ابتلا خبر داد و اعلام کرد کمتر از پنج نفر از این بیماران تحت درمان قرار دارند.

آدری گوردون، وزیر بهداشت و مراقبت از سالمندان، طی بیانیه‌ای اعلام کرد افرادی که دارای علائم بیماری هستند و افرادی که به طور کامل واکسینه‌شده‌اند به محل‌های آزمایش مراجعه کنند و یک آزمایش سریع برای انجام در خانه دریافت کنند. در صورتیکه جواب آزمایش افراد ذکر شده مثبت باشد از آنها خواسته خواهد شد که تست PCR را در آزمایشگاه انجام دهند.

 

 

منبع: Globalnews