Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

معرفی بهترین پیست‌های اسکی آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا یکی از محبوبترین مقاصد زمستانی دنیاست. بیشتر این جاذبه‌ها در غرب استان و کوهستان راکی قرار دارند که رطوبت اقیانوس برف پیست‌های اسکی را تامین می‌کند. البته از آنجایی که بیشتر پیست‌ها در پارک‌های ملی قرار دارند باید پیش از حرکت مجوز روزانه یا سالیانه لازم را از سازمان پارک‌ها دریافت کرد.

در ادامه با برخی از بهترین پیست‌های اسکی آلبرتا آشنا می‌شویم.

  1. Lake Louise Ski Resort

این مجموعه که میان چهار کوه گسترده شده میزبان رقابت‌های جهانی بسیار بوده و با داشتن برف باکیفیت و مسیرهای متنوع سلایق گوناگون را پاسخگوست. رسیدن به ابتدای مسیرها با استفاده از خطوط متعدد تله‌سیژ ممکن می‌شود، اما نباید صف‌ها طولانی روزهای پایانی هفته را فراموش کرد.

اختلاف ارتفاع نقطه شروع تا قله پیست 3,250 فوت بوده و ارتفاع قله از سطح دریا 8,650 فوت است. از بالای قله Whitehorn می‌توان تمام 1,700 هکتار و 160 مسیر پیست را بخوبی دید. در سال 2021 یک تله‌سیژ چهارنفره جدید تا قله راه‌اندازی شد و دسترسی اسکی‌بازان حرفه‌ای به 480 اکر از دامنه‌های جدید در West Bowl را میسر ساخت.

اقامت در Temple Lodge چوبی دامنه Larch Mountain بسیار لذت‌بخش بوده و می‌توان از رستوران‌ها، هتل‌ها و تفریحات سرگرم‌کننده بسیار لذت برد.

  1. Banff Sunshine Village

این مقصد تماشایی دوستداران اسکی آلپاین را بخاطر وسعت زیاد، ارتفاع بالا و تنوع مسیرهایش جذب می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب Sunshine Village فاصله زیاد پارکینگ از آن است؛ شما باید با گاندولا و پس از سفری 15 دقیقه‌ای به نقطه شروع برسید و خبری از بوق و دود خودرو نخواهد بود.

مسیرهای بسیاری در اطراف پیست وجود دارد که از مهمترین‌ آن‌ها می‌توان به Mount Standish، Goat’s Eye Mountain و Lookout Mountain اشاره کرد. در مجموع 3,358 اکر پهنه قابل اسکی در Sunshine Village وجود دارد، بارش سالانه برف آن به 30 فوت می‌رسد و حداکثر ارتفاع پیست 8,954 فوت است. 12 تله‌سیژ و یک تله‌کابین حبابی با سیستم گرمایشی وظیفه انتقال شما را عهده‌دار هستند. بیشتر 137 مسیر برای افراد نیمه‌حرفه‌ای مناسبند اما مبتدیان و حرفه‌ای‌ها بی‌بهره نخواهند ماند.

در Mount Standish می‌توان مسیرهای خانوادگی را در امتداد تله‌سیژ Strawberry یافت. افراد نیمه‌حرفه‌ای بیشتر زمان خود را در Lookout Mountain سپری کرده و حرفه‌ای‌ها به Goat’s Eye Mountain می‌روند. برای دوستداران اسنوبرد و فری‌استایل هم حدود 50 مسیر جذاب وجود دارد.

  1. Mount Norquay Ski Resort

این پیست در حاشیه شهر بنف بوده و دارای مسیرهای متنوع برای حرفه‌ای‌ها، نیمه‌حرفه‌ای‌ها و مبتدیان است. بعلاوه خلوت بودن مجموعه باعث شده تا شاهد ترافیک و صف‌های طولانی تله‌سیژها نباشیم.

کیفیت برف Mount Norquay بالاست و سالانه حدود 10 فوت بارش دارد. اختلاف ارتفاع نقطه شروع تا قله پیست 1,650 فوت بوده و تله‌سیژها حدود 160 اکر را پوشش می‌دهند.

Mount Norquay تنها پیست راکی آلبرتاست که در روزهای جمعه و شنبه ازساعت 5 تا 9 علاقه‌مندان را در شبانه پذیرایی می‎‌کند. مدرسه اسکی آن هم از بهترین‌هاست و آموزگاران مجرب آموزش‌های لازم را همیشه ارائه می‌دهند. زمین تمرین فری‌استایل عالی با آیتم‌های rainbow، battleship box و three-step down از دیگر امکانات مجموعه است.

  1. Nakiska Ski Area

این پیست در Kananaskis و فاصله‌ای کوتاه از کلگری قرار دارد و مسیرهای نیمه‌حرفه‌ای متعدد برای خانواده‌ها و آموزش دارد. بارش سالانه برف در اینجا حدود هشت فوت بوده که در مقایسه با دیگر پیست‌های بنف ناچیز است، اما برف‌سازهای عظیم با توان تولید دو فوت برف در هر اکر کمبود را جبران می‌کنند.

Nakiska میزبان المپیک زمستانی 1988 بود و تجهیزات خوبی از آن دوران در پیست باقی مانده است. شش تله‌سیژ پیست می‌توانند هر ساعت 8,830 اسکی‌باز را به بالای مسیرها برسانند. قله پیست 7,415 فوت ارتفاع داشته و اختلاف ارتفاع نقطه شروع با آن 2,412 فوت است.

اگر اهل اسنوبورد و فری‌استایل هستید به پارک NAJIBSKA بروید و مهارت‌های خود را در مسیرهای متنوع و جذابش بیازمایید. اما اگر تازه کار هستید پارک Wanidu و مسیرهای تونلی آن مناسب هستند.

  1. Castle Mountain Resort

در جنوبی‌ترین نقطه استان پیست نچندان مشهور Castle Montain را خواهید یافت که مسیرهای جذاب و پرچالش بسیاری داشته و می‌توان با رانندگی از Pincher Creek خود را به آن رساند. مالکیت این پیست به 200 سهامدار بومی تعلق داشته که تمام تلاش آن‌ها ایجاد تجربه‌ای عالی برای اسکی‌بازان است.

بارش سالانه 29 فوت برف امتیازی بزرگ برای پیست محسوب می‌شود و داشتن 3,592 اکر پهنه قابل اسکی میان دو کوه آن را به دومین پیست بزرگ استان تبدیل می‌کند. این منطقه بزرگ با شش تله‌سیژ پوشش داده شده که از انواع دونفره، سه‌نفره، T-Bar و magic carpet هستند.

  1. Marmot Basin

این پیست کوچک در نزدیکی جسپر قرار دارد و ارتفاع بلندترین نقطه آن به 5,570 فوت می‌رسد. بارش سالانه برف در Marmot به حدود 15 فوت می‌رسد که اغلب بسیار باکیفیت و پودری است.

Marmot Basin میان پنج کوه گسترده شده و 91 مسیر راید برای سطوح مبتدی، نیمه‌حرفه‌ای و پیشرفته دارد. نکته دیگر فاصله کوتاه پارکینگ تا نقطه شروع پیست است که دسترسی به آن را آسان می‌کند.

این مجموعه به هفت تله‌سیژ شامل انواع چهارنفره، سه نفره، دونفره و Magic Carpet مجهز است. علاقه‌مندان فری‌استایل و اسنوبورد هم می‌توانند از دو پارک جذاب با سکوها، ریل‌‍‌ها و موانع جذاب لذت ببرند. فاصله کوتاه پیست از شهر جسپر دسترسی به امکانات اقامتی، رفاهی و رستوران‌ها را آسان می‌کند.

  1. Canyon Ski Resort

Canyon در دشت‌‌های مرکزی و دور از کوهستان راکی قرار گرفته و یکی از بزرگترین پیست‌های غیرکوهستانی آلبرتاست. این پیست زیبا در سواحل مرتفع رودخانه Red Deer گسترده شده و دارای 23 مسیر راید در مساحت بیش از 89 اکر است. شش تله‌سیژ وظیفه جابجایی اسکی‌بازان به بالای پیست را عهده‌دار هستند و تا 538 فوت ارتفاع می‌‎گیرند. همچنین می‌توان از پارک‌های مجهز به موانع، مسیرهای لوله‌ای و ریل‌ها لذت برد.

در ایام کم‌بارش برف‌سازهای بزرگ 95 درصد پیست را سفیدپوش می‌کنند و طی ساعات شب نورافکن‌ها تا ساعت 20 روشن هستند. مجموعه Canyon با 15 دقیقه رانندگی از شهر Red Deer قابل دسترس است.

  1. Silver Summit Ski Resort

این پیست حدود دو ساعت رانندگی با ادمونتون فاصله داشته و فضایی دلنشین برای خانواده‌ها بوجود می‌آورد. مسیرهای راید آن طولانی نیست و برای کودکان و افراد مبتدی کاملا ایده‌آل هستند. پس اگر در جست‌وجوی یک روز زمستانی پرهیجان هستید حتما به این مجموعه بروید.

هزینه بلیت تله‌سیژها در Silver Summit نصف قیمت دیگر پیست‌هاست و می‌توان با استفاده از سه تله‌سیژ آن براحتی به ابتدای مسیرها رسید.

  1. Hidden Valley Ski Resort

پیست Hidden Valley در دورترین فاصله ممکن از کوهستان راکی و در پارک بین استانی Cypress Hills در نزدیکی ساسکاچوان قرار دارد. چهار تله‌سیژ مجموعه صعود 654 فوتی را برای علاقه‌مندان ممکن کرده و قیمت خدماتش بالا نیست.

دستگاه‌های برف‌ساز 95 درصد پهنه پیست را پوشش می‌دهند اما در بیشتر ایام نیازی به آن‌ها نخواهید داشت. بعلاوه پارک‌های هیجان‌انگیز برای دوستداران دوچرخه‌سواری روی برف، سورتمه‌سواری و اسکیت روی یخ در مجموعه وجود دارد.

منبع: Planet Ware