Wednesday, April 24, 2024
6.5 C
Calgary

تعطیلی و کاهش ظرفیت غذاخوری‌های سرپوشیده و سالن‌های ورزشی در انتاریو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

داگ فورد نخست وزیر به همراه کریتسین الیوت وزیر بهداشت، دکتر کایرن مور مسئول بهداشت و مت اندرسون مدیر سلامت انتاریو،  طی یک کنفرانس مطبوعاتی در روز دوشنبه اعلام کرد به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در انتاریو، این استان تصمیم گرفته است به مرحله دوم طرح بازگشایی استانی بازگردد.

به گفته نخست وزیر فورد، تعداد موارد ابتلا به سویه امیکرون در سراسر استان به طور تصاعدی در حال افزایش است. با وجود اینکه از این تعداد تنها ۱٪ افراد در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، اما تجربه موج‌های گذشته کووید-۱۹ و میزان شیوع سویه امیکرون نشان می‌دهد که نباید این عدد را دست کم گرفت.

محدودیت‌های بهداشتی جدید استان انتاریو از ۵ ژانویه ساعت ۱۲:۰۱ صبح اجرا خواهند شد.

این محدودیت‌ها شامل کاهش تعداد افراد در گردهمایی‌ها، الزام دورکاری کارمندان، تعطیلی غذاخوری‌های سرپوشیده، میکده‌ها و سایر مکان‌های ارائه دهنده غذا و نوشیدنی، تعطیلی سالن‌های تئاتر، سینما و موزه‌ها، تعطیلی سالن‌های ورزشی و تفریحاتی سرپوشیده می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده، فروشگاه‌های خرده‌ فروشی، خدمات مراقبت‌های شخصی، مراسم عروسی و تشییع جنازه ملزم هستند ظرفیت خود را تا ۵۰٪ کاهش دهند.

تدریس در تمامی مدارس دولتی و خصوصی از ۵ ژانویه تا ۱۷ ژانویه به صورت آنلاین ادامه پیدا می‌کنند.

استفان لچه وزیر آموزش در این خصوص گفته است: «ما برای حفظ ایمنی جوامع خود به همکاری با سازمان بهداشت استانی ادامه می‌دهیم و در تلاش هستیم که دانش آموزان انتاریو در اسرع وقت به کلاس‌های حضوری بازگردند.»

علاوه بر این، تعداد مجاز افراد در فضای داخلی خانه‌ها به ۵ نفر و در فضای باز به ۱۰ نفر کاهش پیدا کرده است. تعداد افرادی که می‌توانند در مراسم عروسی، تشییع جنازه و مراسم مذهبی در فضای باز شرکت کنند، همانند سابق است اما حفظ فاصله فیزیکی ۲ متری و رعایت اقدامات بهداشتی الزامی است.

مکان‌های سرپوشیده‌ نظیر سالن‌های کنسرت سرپوشیده، سالن‌های تئاتر، سینماها، موزه‌ها، گالری‌ها، باغ‌وحش‌ها، مراکز علمی، مکان‌های دیدنی و تاریخی، باغ‌های گیاه‌شناسی، پارک‌های تفریحاتی و آبی، نمایشگاه‌های محصولات روستایی، جشنواره‌ها، مانژهای سرپوشیده اسب‌دوانی و مسیرهای اتومبیل رانی باید تعطیل شوند. تسهیلاتی که در فضای باز فعالیت می‌کنند، می‌توانند با کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت خود به فعالیتشان ادامه دهند.

ممکن است کتابخانه‌های عمومی، خدمات مراقبت‌های شخصی و فروشگاه‌های خرده فروشی نظیر مراکز خرید با کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت خود بتوانند به فعالیتشان ادامه دهند. با این وجود مراکزی نظیر سونای خشک و سونای بخار و اکسیژن بارها ملزم به تعطیلی هستند.

صرف غذا در فضای باز با رعایت محدودیت‌ها، خدمات بیرون بر و دلیوری مجاز خواهد بود. مکان‌هایی که غذا و نوشیدنی ارائه می‌دهند ملزم هستند تا ساعت ۱۰ شب فروش الکل را پایان داده و مصرف الکل را تا ساعت ۱۱ شب به اتمام برسانند. دلیوری، بیرون‌بر، خواربارفروشی‌ها، فروشگاه‌ها و مشروب‌فروشی‌ها از این اقدام بهداشتی معاف هستند.

ورزش‌هایی که در فضای باز انجام می‌شوند می‌توانند با کاهش ۵۰ درصدی تماشاگران و رعایت اقدامات بهداشتی به کارشان ادامه دهند.

کارمندان کسب و کارها و سازمان‌ها در صورتیکه نیاز به خدمات حضوری وجود نداشته باشد ملزم به دورکاری هستند.

روز دوشنبه، انتاریو ۱۳۵۷۸ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده است. تعداد موارد ابتلا در روز یکشنبه ۱۶۷۱۴ مورد و روز شنبه ۱۸۴۴۵ مورد بوده است.

وزیر الیوت در توییت خود اعلام کرد در حال حاضر ۱۲۳۲ بیمار به دلیل ابتلا به کروناویروس در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۲۴۸ بیمار تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

به گفته پریمیر فورد، مدل‌سازی الگوی شیوع در انتاریو حاکی از آن است که این استان در هفته‌های آینده با کمبود صدها تخت بیمارستان روبه‌رو خواهد بود.

 

 

منبع: Dailyhive