Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

معرفی بهترین پیست‌های اسکی بریتیش‌کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تنوع مسیرهای اسکی و وجود زیرساخت مناسب بریتیش‌کلمبیا را به یک مقصد زمستانی عالی تبدیل کرده است. بیشتر پیست‌ها در جنوب استان قرار دارند و می‌توان چنیدن مورد از آن‌ها را طی یک سفر تجربه کرد. بعلاوه مراکز تفریحی، رستوران‌ها، بارها و اقامتگاه‌ها همیشه در نزدیکی پیست یافت می‌شوند.

در ادامه با بهترین پیست‌های اسکی بریتیش‌کلمبیا آشنا می‌شویم.

  1. Whistler Blackcomb

بسیاری از وبسایت‌ها Whistler Blackcomb را بهترین پیست اسکی دنیا معرفی می‌کنند. داشتن 240 مسیر در میان دو کوه، وجود مناظر حیرت‌انگیز و دسترسی آسان با دو ساعت راننگی از ساحل اقیانوس در ونکوور برگ‌های برنده آن هستند. بارش سالانه برف در این پیست به 35.5 فوت می‌رسد و با وجود یک گوندولا 10 نفره در Blackcomb و دو تله‌سیژ جدید در Whistler شرایط جابجایی از هر زمان دیگری بهتر شده است.

شهر Whistler دهکده‌ای آلپاین و تماشایی با رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی بسیار بوده و می‌توان در هتل‌های ski-in/ski-out، آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها و سوییت‌های شخصی آن اقامت کرد.

  1. Big White Ski Resort

مجموعه Big White Ski تنها یک ساعت رانندگی از مرکز شهر Kelowna فاصله داشته و بارش سالانه برف در آن به 26 فوت می‌رسد. در این مجموعه می‌توان فرود 2,550 فوتی را در یک راید تجربه کرد و با 15 تله‌سیژ و یک گوندلا به ابتدای 119 مسیر رفت.

از آنجایی که بیشتر مسیرهای پیست نیمه‌حرفه‌ای، وسیع و طولانی هستند می‌توان به تمرین تکنیک‌ها پرداخت. پارک TELUS نیز با ریل‌ها، سکوهای پرش و موانع جذاب برای تجربه لحظات پرهیجان طراحی شده است. در پایان روز هم می‌توان در 38 اکر از مجموعه به اسکی شبانه پرداخت.

در خارج پیست 25 کیلومتر مسیر کوهستانی انتظار شما را می‌کشند و بازدید از برج یخی 60 فوتی و قابل صعود پیست را نباید فراموش کرد. اگر فرزند خردسال دارید او را به مرکز مراقبت روزانه Tot Town ببرید تا هر دو لحظاتی خوش داشته باشید!

  1. Sun Peak Resort

این مجموعه دومین پیست بزرگ کانادا بوده و 132 مسیر راید در بیش از 4,200 اکر محیط قابل اسکی میان سه کوه Mount Todd، Mount Sundance و Mount Morrisey گسترده شده است. در مجموع 13 لیفت شما را تا 2,894 فوت از ابتدای مسیر انتقال خواهند داد. متوسط بارش برف پیست هم به 18 فوت می‌رسد.

دهکده زیبای Sun Peak با رستوران‌‎ها و فروشگاه‌‌های متعدد هیچ چیز کم ندارد. هتل‌ها و امکانات اقامتی نیز در دسترس بوده و اگر بدنبال محلی ارزان و مناسب هستید باید تا شهر Kamloops در فاصله 45 دقیقه‌ای پیست بروید.

  1. Revelstoke Mountain Resort

مجموعه مشهور Revelstoke میان دره‌ای پربرف در شرق بریتیش‌کلمبیا واقع شده است. میانگین بارش سالانه 30 فوتی و اختلاف ارتفاع 5,620 فوتی از نقطه شروع تا قله، این پیست را به یکی از بی‌نظیرترین‌ها در آمریکای شمالی تبدیل کرده‌اند.

برای رسیدن به قله می‌توان از هشت گوندولا هشت‌نفره، سه تله‌سیژ چهارتفره و دو Magic Carpet استفاده کرد. حدود 88 درصد مسیرها برای افراد نیمه‌حرفه‌ای تا حرفه‌ای طراحی شده و امکان اسکی در بالای خط درختان و یال‌های پربرف هم وجود دارد. اگر بدنبال اسکی با هلیکوپتر هستید باید پرواز خود را با هماهنگی Selkirk Tangiers رزرو و به ارتفاعات دست‌نخورده منطقه بروید.

تعداد زیادی اقامتگاه‌ لوکس و باکیفیت در اطراف پیست و شهر تاریخی Revelstoke، با مناظر تماشایی و غذاهای بی‌نظیر، قرار دارند.

  1. SilverStar Mountain Resort

این پیست 60 ساله یکی از بهترین مجموعه‌ها برای خانواده‌‎هاست. اختلاف حدودا 2,500 متری نقطه شروع تا قله پیست باعث شده تا بتوان از 132 مسیر آن نهایت لذت را برد. همچنین وجود مسیرهای نیمه‌حرفه‌ای فراوان آن را به محلی عالی برای تمرین و اسنوبردسواری تبدیل کرده است. بارش برف هم عالیست و بطور میانگین سالانه 23 فوت برف در آن می‌بارد.

دهکده آلپاین همسایه پیست دارای هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های بسیار است. محدودیت تردد اتومبیل نیز به آرامش محیط کمک کرده و باید مسیرها را با پای پیاده طی کنید. SilverStar در فاصله 25 دقیقه‌ای از Venon و حدودا یک ساعته از Kelowna قرار دارد.

  1. Apex Mountain Resort

پیست Apex در نزدیکی Penticton بخاطر برف پودر شهرت دارد. خلوت بودن مجموعه باعث شده تا در نشستن روی تله‌سیژها حدودا دو دقیقه‌ زمان ببرد. Apex تنها پیست Okanagan Valley بوده که در جبهه شمال‌شرقی قرار دارد و تابش آفتاب نمی‌تواند کیفیت برف را از بین ببرد. بطور معمول سالانه 20 فوت برف در این ناحیه می‌بارد.

اگر بدنبال برف پودر نباشید هم Apex با داشتن مسیرهای کوبیده شده نیازتان را براورده می‌کند. اختلاف ارتفاع نقطه شروع تا قله پیست بیش از 2,000 فوت بوده و در کل بیش از 119 مسیر در آن خواهید یافت. این منطقه برای دوستداران اسنوبرد نیز واقعا ایده‌آل است.

  1. Red Mountain Resort

اگر محیط آرامش‌بخش را ترجیح می‌دهید به Red Mountain بروید. بارش سالانه برف در این مجموعه خارق‌العاده به حدود 25 فوت می‌رسد و بیش از 3,850 اکر فضای قابل اسکی و 110 مسیر راید دارد. اگر حرفه‌ای هستید حتما مسیرهای راید از میان درختان را تجربه کنید.

Red Mountain همیشه خلوت بوده و هفت تله‌سیژ آن شما را خیلی سریع به قله می‌رسانند. بعلاوه تله‌سیژ جدید Topping Creek دسترسی علاقه‌مندان به 300 اکر دیگر از کوهستان را ممکن کرده است. اگر اهل هیجان هستید با پرداخت مبلغی ناچیز و استخدام راهنما به cat skiing در برف‌های پودر و دست‌نخورده Mount Kirkup بروید.

بهترین اقامتگاه‌ها را می‌توان در Rossland پیدا کرد. هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و رستوران‌های متنوع و باکیفیت در کنار کابین‌های مجهز و کوهستانی Constella منتظر شما هستند.

  1. Kicking Horse Mountain Resort

این مجموعه در نزدیکی شهر Golden واقع شده و سالانه حدود 24 فوت برف در آن می‌بارد. 80 درصد مسیرهای پیست برای افراد نیمه‌حرفه‎‌ای و حرفه‌ای مناسب بوده و باید خود را برای یک راید پرچالش و طولانی آماده کنید.

گوندولا هشت‌نفره و سریع پیست تنها در مدت 12 دقیقه شما را به قله خواهد رساند. از آنجا 120 مسیر مختلف برای پیمودن بیش از 4,300 فوت ارتفاع وجود دارد. علاوه بر آن می‌توان از سه تله‌سیژ‌ دیگر هم برای جابجایی استفاده کرد.

  1. Fernie Alpine Resort

در این پیست از مسیرهای فری‌استایل گرفته تا دشت‌های برف و دامنه‌های پرشیب با مناظر دیدنی همگی یافت می‌شوند. اختلاف ارتفاع نقطه شروع تا قله 3,550 فوت بوده و سالانه حدود 30 فوت در آن برف می‌بارد. همچنین بخاطر قرار گرفتن Fernie در ارتفاع نسبتا پایین‌ از سطح دریا می‌توان در هوایی گرم‌تر اسکی کرد. ده تله‌سیژ وظیفه انتقال اسکی‌بازان به بالای 142 مسیر را عهده‌دار هستند.

پیست Fernie دارای تعدادی کافه و رستوران است و رفتن به Lost Boys Cafe با چشم‌انداز دیدنی آن را نباید فراموش کرد. برای اقامت نیز می‌توان به هتل‌های ski-in/ski-out بر روی تپه‌های اطراف و یا اقامتگاه‌های ارزان‌تر در شهر Fernie، که تنها 10 دقیقه تا پیست فاصله دارد، رفت.

  1. Panorama Mountain Resort

پیست Panorama تنها 20 دقیقه با Invermere فاصله داشته و برای اسکی خانوادگی و تجربه لحظات آرامش‌بخش مناسب است. 50 درصد مسیرهای آن برای افراد مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای مناسب هستند و حرفه‌ای‌ها می‌توانند به Taynton Bowl با شیب‌های تند، پربرف بروند. 10 تله‌سیژ و یک گوندولا شما را 4,625 متر و تا ابتدای 129 مسیر پیست خواهند برد.

بنابراین اگر بدنبال مقصدی آرام با اقامتگاه‌های لوکس و امکانات رفاهی کافی می‌گردید به Panorama بروید. راستی آبتنی در استخرهای روباز با آب گرن را نباید فراموش کرد!

  1. Kimberley Alpine Resort

این پیست با رانندگی کوتاه از شهر Kimberley قابل دسترس بوده و مسیرهای اسکی طولانی، مخصوصا از میان درختان، دارد. منطقه Northstar Mountain مناسب افراد مبتدی، Vimy Ridge مناسب افراد نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای و Black Forest و Tamarack Ridge نیز بهشت حرفه‌ای‌ها هستند. امکان اسکی شبانه هم در Kimberley وجود دارد.

چهار تله‌سیژ شما را به ابتدای 80 مسیر 1,800 اکری پیست برده که 2,465 فوت بالاتر نقطه شروع است. در بیرون مجموعه هم امکان سورتمه‌سواری و گشت‌وگذار در دهکده Kemberley با رستوران‌ها و امکانات اقامتی بسیار وجود دارد.

  1. Whitewater Ski Resort

مجموعه اسکی Whitewater در نزدیکی شهر Nelson قرار داشته و هرسال حدود 40 فوت برف در آن می‌بارد. تله‌سیژهای پیست شامل انواع چهارنفره، سه‌نفره و دونفره اسکی ‌بازان را تا 2,000 فوت بالاتر انتقال داده و دسترسی به 2,367 اکر از دامنه‌ها را ممکن می‌سازند.

امکانات اقامتی، تفریحی و رستورانی نیز در شهر Nelson وجود دارند.

  1. Mountain Washington Alpine Resort

مجموعه اسکی Mount Washington در فاصله‌ای کوتاه از Vancouver Island واقع شده و بعنوان یک مقصد اسکی ارزان‌قیمت شناخته می‌شود. این پیست دارای هشت تله‌سیژ بوده و اختلاف ارتفاع نقطه شروع تا قله آن بیش از 1,500 فوت است. بارش سالانه برف هم به بیش از 33 فوت می‌رسد.

محیط آرامش‌بخش و دوستانه مجموعه برای یادگیری و تمرین تکنیک‌ها عالی است. همچنین چهار Magic Carpet آن برای کودکان کاملا ایده‌آل است. اسکی‌بازان نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای هم به تعداد زیادی مسیر پرچالش، طولانی و متنوع دسترسی دارند و منظره اطراف از بالای قله چشم‌نواز و زیباست.

در اطراف پیست 55 کیلومتر مسیر کوهستانی، 25 کیلومتر مسیر snowshoeing و مسیرهای دوچرخه‌سواری در برف وجود دارد.

منبع: Planet Ware