Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

مرگ 26 نفر دیگر در آلبرتا بر اثر ابتلا به کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک روز پس از وعده نخست وزیر جیسون کنی مبنی بر لغو زود هنگام محدودیت های بهداشت عمومی، مقامات بهداشتی استان از مرگ 26 نفر در 24 ساعت گذشته بر اثر کووید-19 گزارش دادند.

به این ترتیب تعداد قربانیان این بیماری به 3634 نفر رسیده است. داده‌های استان نشان می‌دهد از روز جمعه، 28 ژانویه تاکنون، 83 آلبرتایی بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده‌اند.

مجموع تعداد افراد بستری در بیمارستان از روز پنجشنبه تا کنون ثابت و ۱۵۸۴ نفر باقی مانده است، با این وجود ۶ نفر دیگر به موارد بستری در بخش های مراقبت‌های ویژه اضافه شده و مجموع آن ها را به ۱۱۸ نفر رسانده است.

بعدازظهر روز جمعه، دکتر دینا هینشاو، مسئول ارشد پزشکی و بهداشت، در پاسخ به سؤالاتی همچون اینکه آیا افرادی که قبلا به این ویروس مبتلا شده اند نیز نیاز به واکسیناسیون دارند یا خیر، توییتی را به اشتراک گذاشت. او گفت بهبودی به دست آمده پس از ابتلا به کووید-19 ، محافظت نسبی ای را در بدن فرد ایجاد می کند، اما نمی دانیم که این محافظت تا چه حد قوی و یا تا چه زمانی باقی می ماند.”

هینشاو نوشت: “همچنان واکسینه شدن کامل همه افراد واجد شرایط، بهترین راه برای اطمینان از مصونیت ما و اطرافیانمان در برابر علائم شدید و پیامدهایی همچون بستری شدن در بیمارستان بر اثر کووید-19 است.”

هم اکنون نرخ مثبت بودن تست PCR در استان، 33.6 درصد است که به نسبت روز قبل کاهشی جزئی داشته و از 6226 تست داده شده، ابتلا 2086 مورد جدید تایید شده است. میانگین نرخ مثبت هفت روز اخیر 36 درصد بود و در شش دوره متوسط ​​گذشته فقط یک درصد کاهش داشته است.

هم اکنون، تعداد موارد فعال و تایید شده 32711 نفر است. مسئول ارشد پزشکی آلبرتا گفته است در حال حاضر، با توجه به محدودیت‌های فعلی آزمایش PCR ، موارد فعال واقعی ممکن است 10 برابر بیشتر از تعداد اعلام شده باشد.

خدمات بهداشتی آلبرتا در توییتر اعلام کرد به افراد پشتیبانی و بازدیدکنندگان در AHS (نمایندگی های خدمات بهداشتی آلبرتا) اجازه می‌دهد «به شرط تمیز بودن »، از ماسک‌های KN95 یا N95 خود استفاده کنند.

 

در یکی از توییت‌ها آمده است: «با این حال، برای افرادی که از یک فرد بیمار و یا مشکوک به ابتلا به کووید-19 نگه داری می‌کنند، مناسب‌ترین ماسک KN95/N95 یا procedure mask است ».

AHS  همچنین بر اهمیت استفاده درست از یک ماسک تنفسی مناسب برای به حداکثر رساندن سود آنها تأکید کرد.

منبع: globalnews.ca