Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

با تشدید تنش های مرتبط با اوکراین، کانادا از وضع تحریم های جدیدی در برابر روسیه خبر می دهد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با ادامه تنش ها بر سر اوکراین، کانادا اعلام کرد به دلیل درگیری های به وجود آمده در منطقه، به زودی تحریم های اقتصادی جدیدی را برعلیه روسیه اعمال خواهد کرد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، به تازگی به شرایط به وجود آمده در اوکراین اشاره کرده و ملانی جولی، وزیر امور خارجه، بیانیه ای درباره اختلافات جاری صادر کرد. ترودو از امکان انجام اقدامات بیشتر در این باره خبر داده و محتوای این بیانیه را تنها «دور اول» تحریم‌ها خواند.

در بیانیه جولی، اقدامات اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به شدت محکوم شده است.

جولی گفت:اخیرا رئیس جمهور پوتین مناطق غیر دولتی دونتسک (Donetsk) و لوهانسک (Luhansk) را به عنوان مناطق مستقل به رسمیت شناخته است و کانادا این اقدام را به شدت محکوم می کند.

“این به منزله نقض آشکار توافقات مینسک (Minsk)، منشور سازمان ملل و تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه است.”

 

تحریم های اعلام شده بر علیه روسیه، شامل ممنوعیت دو بانک روسی تحت حمایت دولت بوده و از هرگونه معامله مالی با آنها جلوگیری می کند.

ترودو امروز صبح درباره وضعیت روسیه و اوکراین صحبت کرد و گفت: “کانادا همچنین اقدامات نظامی روسیه از جمله دستور برای حرکت به داخل اوکراین را محکوم می کند ، این اقدامات تجاوز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است. این رفتار روسیه کاملا غیر قابل قبول است.”

ترودو افزود: تحریکات بیشرمانه روسیه تهدیدی برای امنیت و صلح در جهان است.

این اقدام کانادا به دنبال اقدامات مشابهی از سوی ایالات متحده صورت گرفت. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز به تازگی اعلام کرد این کشور تحریم هایی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد. ترودو در صحبت های خود اشاره کرد که با دیگر متحدان جهانی کانادا از جمله رئیس جمهور اوکراین و بایدن در تماس بوده است.

“ما باور داریم هنوز هم فرصت برای اینکه روسیه به طور جدی تری به دنبال یک راه حل دیپلماتیک باشد، وجود دارد.”

به گفته ترودو، کانادا 460 سرباز خود را به عنوان بخشی از عملیات محافظتی به منظور “تقویت تعهد خود به ناتو” به لتونی می فرستد.

منبع: dailyhive.com