Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

فیفا محرومیت روسیه از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بررسی می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فیفا طی بیانیه‌ای اعمال کرد که این سازمان بار دیگر حمله روسیه به اکراین را محکوم کرده و با افرادی که تحت تأثیر اتفاقات اوکراین قرار گرفته‌اند اعلام همبستگی می‌کند.

در حال حاضر فیفا حذف بالقوه روسیه از مسابقات جام ‌جهانی ۲۰۲۲ را بررسی می‌کند. به گفته فیفا در صورتی که وضعیت اوکراین بهبود نیابد، این سازمان تصمیم خود را در خصوص تحریم روسیه عملی خواهد کرد. پیش از این روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ بود.

تحریم‌های فیفا شامل ۳ بند زیر می‌شود:

  • مسابقات بین‌المللی در خاک کشور روسیه برگزار نخواهند شد و بازی‌های «خانگی» در کشورهای بی‌طرف و بدون حضور تماشاگر برگزار خواهند شد.
  • اعضای تیم‌هایی که در مسابقات فوتبال معرف روسیه هستند باید در تمامی مسابقات تحت عنوان «اتحادیه فوتبال روسیه (RFU)» و نه «روسیه» شرکت کنند.
  • پرچم و سرود روسیه در مسابقاتی که تیم‌های عضو اتحادیه فوتبال روسیه شرکت می‌کنند استفاده نخواهند شد.

با این وجود تیم فوتبال روسیه برای انجام مسابقه نیمه نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی در تاریخ ۲۴ مارچ به مصاف لهستان خواهد رفت. مکان برگزاری این رویداد ورزشی مشخص نشده است.

فدراسیون لهستان اعلام کرده است که قصد برگزاری این مسابقه را ندارد. سوئد و جمهوری چک که حریف‌های بعدی روسیه هستند نیز موقعیت مشابهی با لهستان دارند.

روبرت لواندوفسکی، ستاره فوتبال لهستان در حساب توییتر خود نوشت: «فوتبالیست‌ها و طرفدارهای تیم روسیه مسئول این جنگ نیستند، با این وجود ما نمی‌توانیم تظاهر کنیم که چنین واقعه‌ای رخ نداده است. این تصمیم، تصمیم درستی است.»

تحریم‌های فیفا مشابه تحریم‌های کمیته بین‌المللی المپیک با ورزشکاران روسیه در بازی‌های المپیک است که در پاسخ به دوپینگ یکی از ورزشکاران این کشور اخذ شده است. در این تحریم‌ها به تیم‌ها و ورزشکاران روسیه اجازه حضور در مسابقات داده می‌شود، اما پرچم و سرود ملی این کشور حذف شده است.

 

 

منبع: Dailyhive