Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

احتمال پولی شدن X (توییتر سابق) برای همه کاربران

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام مالک X، توییتر سابق، این احتمال وجود دارد که استفاده از این شبکه اجتماعی برای تمامی کاربران پولی شود.

ایلان ماسک، مالک X، این خبر را در جریان گفت‌وگو با بنیامین ناتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اعلام کرد.

او در این جلسه گفت: “ما قصد داریم یک هزینه ماهیانه اندک برای استفاده کاربران از X تعیین کنیم. به باور من این تنها راهیست که برای مبارزه با ارتش ربات‌ها در اختیار داریم.”

این موضوع صحبت مدیرعامل تسلا و نخست‌وزیر اسرائیل درباره روش‌های مقابله با حساب‌های جعلی که مطالب یهودی‌ستیزانه را با هدف نفرت‌پراکنی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، مطرح شد.

بگفته ماسک دریافت این هزینه تنها “روش دفاعی” بوده، زیرا حق اشتراک استفاده از چند کارت اعتباری برای فعالیت ربات‌ها را دشوار خواهد کرد.

او در اینباره گفت: “استفاده از یک ربات تنها چند پنی هزینه دارد، اما اگر آن‌ها را مجبور به پرداخت چند دلار کنیم هزینه استفاده از ربات‌ها بسیار بیشتر خواهد شد.”

او در سخنان خود به هیچ مبلغ مشخصی اشاره نکرد، اما اظهار داشت که این نرخ در مقایسه با حق اشتراک پریمیوم ایکس پایین‌تر خواهد بود.

اوایل سال جاری شبکه اجتماعی ایکس حق اشتراک ماهانه 8 دلاری را برای کسانی که می‌خواهند حساب کاربری آن‌ها تایید شود، تعیین کرد (در صورت پرداخت تیک آبی دریافت کرده و می‌توانید پست خود را ویرایش کنید).

همزمان حذف تیک آبی کاربران سابق توییتر (که هنوز حق اشتراک پریمیوم را پرداخت نکرده بودند) با واکنش منفی کاربران مواجه شد و آن را اقدامی اشتباه و احمقانه توصیف کردند.

اشتراک پریمیوم در ابتدا با واکنش و بازخورد منفی مواجه شد. بسیاری با ایجاد حساب‌های تقلبی برای افراد مشهور، برندها و حتی سیاستمداران حساب جعلی را تایید کردند تا ثابت کنند تیک آبی یک روش برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست بود.

ماسک اکتبر پارسال و پس از ماه‌ها کشمکش با سران سابق این شبکه اجتماعی، خرید توییتر را نهایی کرد. پس از آن و در ساعات اولیه موج گسترده‌ای از توهین‌های نژادپرستانه در توییتر منتشر شدند.

حال باید منتظر بود و دید آیا ماسک دوباره یکی دیگر از تصمیم‌های بحث‌برانگیز خود را عملی خواهد کرد یا خیر.

منبع: Daily Hive