Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

با وجود افزایش قیمت اجاره‌ها در کلگری، همچنان از ارزان‌ترین شهرها در کاناداست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بار دیگر Zumper گزارشی منتشر کرده است که در آن، از قیمت های مناسب اجاره بها در کلگری در مقایسه با سایر شهر های بزرگ کانادا می گوید.

با وجود آنکه هزینه اجاره بها در کلگری سال به سال در حال افزایش است، این شهر همچنان در لیست ارزان ترین مناطق ها برای اجاره خانه در کشور است.

کلگری از میان 23 شهر بزرگ کانادا که در این گزارش تحلیل شده است، هفدهمین شهر گران این کشور است.

متوسط ​​اجاره یک واحد تک خوابه در کلگری، در ماه مارس نسبت به فوریه که 1190 دلار بوده است تنها 0.8 درصد افزایش یافته است، در حالی که واحد های دو اتاق خوابه با شیب کم تری نسبت به ماه گذشته (0.7%) افزایش یافت و به 1390 دلار رسید.

این به این معناست که هزینه اجاره یک واحد تک اتاق خوابه در کلگری سالانه 8.2٪  و هزینه دو اتاق خوابه تنها 3٪ افزایش می یابد.

ادمونتون در میان 23 شهر مشخص شده به عنوان گران قیمت ترین شهرها برای اجاره منزل، در رتبه 20 قرار دارد و این به این معنا است که زندگی در پایتخت آلبرتا می تواند انتخاب مقرون به صرفه تری هم باشد.

در این لیست همانطور که انتظار می رفت، ونکوور گران ترین مکان برای اجاره واحدهای یک خوابه و دو خوابه در کشور است و پس از آن، تورنتو در رتبه دوم قرار دارد.

ونکوور با میانگین اجاره بها ۲۱۹۰ دلار برای یک واحد یک خوابه در صدر جدول قرار دارد. این مبلغ 1000 دلار در ماه بیشتر از یک ملک مشابه در کلگری است و 15.3 درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل خود دارد. آپارتمان های دو خوابه در ونکوور 2990 دلار برای شما هزینه بر می دارند که این رقم هم از مارس 2021، 15 درصد افزایش یافته است.

تورنتو با متوسط ​​اجاره بها 1920 دلار همچنان دومین مکان گران قیمت برای اجاره یک اتاق تک خوابه در کانادا در اختیار دارد. یک اتاق دو خوابه در تورنتو تقریباً 550 دلار ارزان تر از یک دو خوابه در ونکوور است و قیمت اجاره آن 2450 دلار است.

در همین حال، متوسط ​​اجاره برای یک اتاق دو خوابه در ادمونتون 1230 دلار و برای یک خوابه 940 دلار است.

به گفته زامپر، 70 درصد از شهرهای این گزارش، شاهد افزایش اجاره بهای املاک یک خوابه خود به صورت ماهانه بوده اند که نشان دهنده تقاضای بالا در بازار اجاره کانادا است.

در همین حال، متوسط ​​اجاره برای یک اتاق دو خوابه در ادمونتون 1230 دلار و برای یک خوابه 940 دلار است.

به گفته زامپر، 70 درصد از شهرهای این گزارش، شاهد افزایش اجاره بهای املاک یک خوابه خود به صورت ماهانه بوده اند که نشان دهنده تقاضای بالا در بازار اجاره کانادا است.

در این گزارش آمده است: «در بالای جدول، هفت شهر از 10 شهر گران قیمت کانادا، دوباره نرخ رشد سالانه ای دو رقمی در قیمت اجاره های خود تجربه کردند، که این روند ادامه دار از چند ماه گذشته شروع شده است و مستاجران را مجبور به بازگشت به بازارهای گران کرده است. ”

Zumper برای جمع آوری داده های مربوط به نرخ اجاره در سراسر کانادا، صدها هزار آمار مختلف را تجزیه و تحلیل و جمع آوری کند، شما می توانید آخرین گزارش آنها را در اینجا بیابید.

 

منبع:  dailyhive.com